Gå til innhold

Bytte av baklykter på e46.. Småproblemer :/

Ranger emnet


Mazter

Anbefalte innlegg

Heisann folkens:)

 

Har byttet baklyktene på min coupe - fra lykter med oransje blinklys til de med hvite blinklys - men jeg sliter litt med å få på plass sokkelen (er vel det det heter?). Får den nesten på plass, men så er det noe som sperrer slik at den ikke går helt inn. Kjøpte også oransje blinklyspærer da det var hvite som var der tidligere, men disse passer heller ikke. I følge Tarjei fra ssperformance skulle lyktene kunne byttes uten videre problemer, men er det slik at sokkelen ikke passer overens? Takker for all hjelp dere!

 

-Chris

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet er at jeg ikke får på plass den som pærene sitter i. Det er snakk om to centimeter før den er på plass når det begynner å butte noe imot.

 

Når det gjelder pæren så tror jeg at jeg har funnet ut en måte å få den på plass. Jeg skal ut og teste det senere i dag.

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har jeg løst det ene problemet i alle fall:) For å få på plass den saken som pærene sitter i, måtte jeg knekke av en bitteliten plastikktapp på innsiden av lyktene. Ikke akkurat store greiene, men jeg måtte se ganske nøye etter ulikheter på de gamle og nye lyktene før jeg oppdaget det:P

 

For øvrig klarte jeg fremdeles ikke å sette i de nye pærene..

pre1.jpg

De to tappene som er merket av på bildet må være rett ovenfor hverandre. Disse er mer på en side hvis dere skjønner. Får man tak i slike jeg trenger eller er alle som lyser oransje laget med tappene slik?

 

-Chris

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel.. .. Først må du kjøpe deg kamera med macro funksjon.

 

 

Når du har gjort deg og tatt noen pene bilder kan du jo begynne å sjekke etter rust i nedkant på dørene og rundt bagasjelokket. spesielt i hjørnene på lokket.

 

;P

 

hehehehee!

Hadde en 2001 modell 330 Ci jeg og den irriterer meg enda. ;P

 

 

Kos

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår