MazGTR Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Heisann av frykt for nye bilavgifter har jeg tenkt å handle veteranbil, Noen som vet hva som må gjøres for å hive inn en b21 at med m46 kasse i 140 serien? Siter -92 Mazda 323 GT-R -83 BMW 523i x84 Volvo 244 TIC (R.I.P) x86 Volvo 245 2,5 x78 Ford Escort Rs2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142 preformance Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 du kan jo lese litt om det i tråden min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129481 Siter "Old Volvo`s never die`s, they only go faster" Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++ Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Eventuellt du kan lese det svart på hvitt her: http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/18046/GodkjenteProduktendringer.pdf Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Eventuellt du kan lese det svart på hvitt her:http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/18046/GodkjenteProduktendringer.pdf ja der sto det gitt.:ahahahhaha: hvor?:drunk: mulig det var hvitt på hvitt.;) du kan bruke motorfestene fra 240 så går det greit å sette i motoren istede for å rettstille den og lage egne motorfester å lete opp skjeldent clutchhus som kun var i 76.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 får lære dej å lese hvitt på hvitt då. GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164 YV1 – C 142, 144, 145, 164: Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN): Girling bremser: Foran 270163, bak 270164 ATE bremser: Foran 270165, bak 270166 Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 får lære dej å lese hvitt på hvitt då. GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164 YV1 – C 142, 144, 145, 164: Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN): Girling bremser: Foran 270163, bak 270164 ATE bremser: Foran 270165, bak 270166 da får du heller lære deg å lese første post da. Heisann av frykt for nye bilavgifter har jeg tenkt å handle veteranbil, Noen som vet hva som må gjøres for å hive inn en b21 at med m46 kasse i 140 serien? såvidt jeg leser så står det ingen spørsmål om gokjenning eller OM det er gokjent med slik motor i 140, men hvordan man får den inn i en 140. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 såvidt jeg leser så står det ingen spørsmål om gokjenning eller OM det er gokjent med slik motor i 140, men hvordan man får den inn i en 140. Hehe.. da misforstod jeg litt.. men du må innrømme at "hva det må gjøres" kan høres ut som om du spør om hva trengs for å få den godkjent. :P Håper du fant noe hjelp i den linken jeg posta da.. Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Hehe.. da misforstod jeg litt.. men du må innrømme at "hva det må gjøres" kan høres ut som om du spør om hva trengs for å få den godkjent. :P Håper du fant noe hjelp i den linken jeg posta da.. tenkte det samme so dej ja, men skal det vær ette boka so må skivebremse frå en 240 på Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazGTR Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 takk for tips, godkjenning betyr ikke noe, for man får vel ikke veteran registrert den med uoriginal motor? Tenkte mest på motorfester og mellomaksel egentlig, Bunnpanne hvis den må rettstilles . Siter -92 Mazda 323 GT-R -83 BMW 523i x84 Volvo 244 TIC (R.I.P) x86 Volvo 245 2,5 x78 Ford Escort Rs2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 takk for tips, godkjenning betyr ikke noe, for man får vel ikke veteran registrert den med uoriginal motor? Tenkte mest på motorfester og mellomaksel egentlig, Bunnpanne hvis den må rettstilles . Skal du rettstille, så husk at du må skifte oljepumpe til F.eks B20 siden den står rettstillt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.