Gå til innhold

En liten skryte-film:)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

1bar er 1bar. Samme hva turbo det er som pumper det. At ny turbo koster 6000 er greit nok, men en ny mapp koster 15000. Og dysene mine klarer ikke å levere mer enn de gjør nå med 4.5bar i grunntrykk.

 

1 bar er ikke 1 bar, med forskjellige turboer. Du må tenke på luftmengde også, det er helt forskjellig.

Min Mitsu TD04HL-18t, leverer ifølge et flowkart, nok luft til 340hk ved 1 bars trykk.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt penger til ny mapp så hadde jeg hatt større turbo for lenge sia! Men jeg sier det igjen, og nå for sisste gang: Da må jeg ha nye dyser, eksosmanifoil og bensinpumpe! Det er jo snakk om 25.000,- det!

 

Det er sundt for meg å kjøre uten dump vertfall! Har bare blåst en turbo til nå, men det var pga oljelekasje. Dessuten er det ikke så forferdelig vanskeli å få tak i en ny sånn turbo til et par tusen så jeg tar det ikke så tungt. Hadde det vert turbo til 20.000,- hadde det vert en anna sak....men det hadde ikke vert dump der fordet:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 bar er ikke 1 bar, med forskjellige turboer. Du må tenke på luftmengde også, det er helt forskjellig.

Min Mitsu TD04HL-18t, leverer ifølge et flowkart, nok luft til 340hk ved 1 bars trykk.

 

Men din mitsu hadde ikke levert så mye i et 4" trykkrør som i et 1" trykkrør. Det er 1000 måter som kan endre strømninga og lufttrykket. Men 1 bar er 1 bar. MEN 1 bar i 5" rør er mer luft enn 1 bar i et 1" rør.

 

 

Og en ting til, det skal gå mye galt den dagen jeg setter en MITSUBISHI turbo på Volvoen min! Lenge leve GARRETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men din mitsu hadde ikke levert så mye i et 4" trykkrør som i et 1" trykkrør. Det er 1000 måter som kan endre strømninga og lufttrykket. Men 1 bar er 1 bar. MEN 1 bar i 5" rør er mer luft enn 1 bar i et 1" rør.

 

 

Og en ting til, det skal gå mye galt den dagen jeg setter en MITSUBISHI turbo på Volvoen min! Lenge leve GARRETT!

 

Hvaaaaa?????

 

Du har helt sikkert rett, gutta med T4 lurer bare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår