Trond D Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Da er jeg ikke i tvil, den må i hus. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTore Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 er dette sierra eller escort coolere vi snakker om ? Naila, fra hvilken bil er den vifte kåpa du bruker ? Noen modifikasjoner for å få den nedi ?? (svarte, sierra står det jo i første post) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 er dette sierra eller escort coolere vi snakker om ? Naila, fra hvilken bil er den vifte kåpa du bruker ? Noen modifikasjoner for å få den nedi ?? (svarte, sierra står det jo i første post) Viftekåpa er originale volvo 940 kåpa som fulgte med motoren. Måtte bare kappe av litt nederst på begge sidene av dekslet, slik at vifta går fri av dekslet. Dette er fort gjort, hvor mye som trengs å kappes ser du med en gang selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 merkelig.....syns alle sier at det er litt for smalt mellom inn/utløpa på cossie-cooler'n til å få plass til radiatoren til volvo, men det der passa jo helt strøkent Naila! Så bra ut og ;) Mye bling-bling rustfritt rør=P morro det ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTore Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Hviler forresten RS intercooleren oppå de originale gummifestene eller må man sette i nye fester mellom cooler å chassi ? Snakker da om bunnen av cooleren Med viftekåpa fra 940, har du da fortsatt igjen plastikk fra 940 kåpa mellom turbo/kjøle slangene og vifta ? Slik at kåpa beskytter slangene mot å bli kappa av vifta ? eller er det "åpent" mellom dem ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 merkelig.....syns alle sier at det er litt for smalt mellom inn/utløpa på cossie-cooler'n til å få plass til radiatoren til volvo, men det der passa jo helt strøkent Naila! Så bra ut og ;) Mye bling-bling rustfritt rør=P morro det ;) Takker! Ja enig der, ble selv positivt overaska da jeg skulle montere coolern:) Må ha høyglanspolering under panseret;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Hviler forresten RS intercooleren oppå de originale gummifestene eller må man sette i nye fester mellom cooler å chassi ?Snakker da om bunnen av cooleren Med viftekåpa fra 940, har du da fortsatt igjen plastikk fra 940 kåpa mellom turbo/kjøle slangene og vifta ? Slik at kåpa beskytter slangene mot å bli kappa av vifta ? eller er det "åpent" mellom dem ? Den passer rett på de to orginale gummi festene mellom rammevange og coolern ja!:) Viftekåpa er kun kappa minimalt, snakker om kun 1-2cm, slik at den går klar av selve vifta. Skal godt kjøres at vifta treffer slangen da, men ja OM radiator mot formodning skulle forskyve seg mot vifta, vil vifta ta i viftekåpa og ikke slangen. Som sagt, dette ser du når du skal tilpasse det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Front: Sett fra motor rom : Er de bildene som jeg fant nå....Rs500 coolern er stort sett bolt on, kun mindre modifikasjoner trengs:chicken: Hvor kjøpte du den coolern??? Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hvor kjøpte du den coolern??? Bestillte den fra USA... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Er det en ekspansjonstank fra 740 forresten Naila? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Ja det er det! Rørgata var ikke dagens peneste, naila! :( synd til å være ellers knall-fin bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Ja det er det!Rørgata var ikke dagens peneste, naila! :( synd til å være ellers knall-fin bil! Kan du spesifisere deg litt? Tenker du på at ic røra ikke er tig'a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Er nok det han tenker på, klart det hadde vært finere med Tiga og høyglanspolerte rør istedenfor alle slangene og klemmene, men alle har ikke tig så da er det jo et bra alternativ det du har gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Er nok det han tenker på, klart det hadde vært finere med Tiga og høyglanspolerte rør istedenfor alle slangene og klemmene, men alle har ikke tig så da er det jo et bra alternativ det du har gjort. Hehe, ja hadde flusst av både klemmer og silikon slanger, så da ble det den løsninga jeg gikk for mtp at jeg ikke kan sveise, eller hadde tilgang til tig. Men får vel etterhvert få det tig'a, men på innsug sia blir det med de 2 "ekstra" slangene, pga jeg kan bytte ut røret med dump flens, til vanlig rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 hvis du hadde hatt 1 stk 90graders opp fra turbo'n så kunne du jo lett eliminert den stygge bøyen i allefall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.