Gå til innhold

RS 500 cooler i 240

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Hei

Har hørt at intercooleren fra sierra cosworth rs 500 passer ganske så perfekt i 240.. Noen her som kan bekrefte eller avkrefte det?

 

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0013&product=FMINT097

 

Lurer på å kline til å kjøpe en sånn en.. Fordi jeg mistenker at orginal cooleren er lekk. Den ruser seg på tomgang og jeg har et helvete hver gang jeg prøver å lade mer en 0,9. Skulle ikke vært noe problem forjeg har erstatta pakningen i orginal cooleren med tec7. Noe jeg vet funka fint på en annen bil som lada 1,3 med lik preparert cooler. Noen som har noen tips for hvordan jeg kan få trykktesta orginal cooleren??

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja var vel det jeg tenkte jeg må gjøre.. lurer på å tette den og så kjøre på trykk og såpevann... se om det bobler noe sted.. må nok ommøblere litt får å få kinacooleren inn og lage nye trykk rør.. innfestinga er ikkeno problem. men det hadde vært jævelig letvint å trøkt en rs 500 cooler nedi og bare bruke de gamle røra... lettvint

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid lurt på hva som kjøler best av aluminiumsradiatorer, messing og de vanlige i stål(?) ?

 

bare å se på hvem som leder mest varme det, og der vinner aluminium soleklart over både stål og messing.

 

Det beste hadde vært å hatt en cooler i kobber, da kobber har bedre lede-evne enn auminium, men samtidig er kobber køddete mtp vann,korrosjon og ikke minst "fysisk styrke" eller hardhet.

Stål har en elendig varmelede-evne i forhold til alu og kobber, så det er det dårligste man kan ha faktisk.

 

Ergo, Aluminium egner seg best som cooler-materiale.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de gamle radiatorene til volvo. Var disse i kobber eller messing?

Har en radiator til en 264 som er av veeeldig mykt materiale samt den er kobber farget. Hvilket materiell?

 

mest sans kobber tenker jeg..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt meg RS500 Cossie cooler..

 

Passer ganske bra, må bare enten banke inn tankene på messing radiatorn slik at den får plass mellom utgangene til cooleren, eller få kappa av og sveist på røren i vinkel, sånn at radiatoren får plass.

 

Borsett fra det er det vell bare å lage seg fester til intercooleren..

 

Gleder meg til å få montert på plass cooleren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår