wunderbaum Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Hei Har hørt at intercooleren fra sierra cosworth rs 500 passer ganske så perfekt i 240.. Noen her som kan bekrefte eller avkrefte det? http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0013&product=FMINT097 Lurer på å kline til å kjøpe en sånn en.. Fordi jeg mistenker at orginal cooleren er lekk. Den ruser seg på tomgang og jeg har et helvete hver gang jeg prøver å lade mer en 0,9. Skulle ikke vært noe problem forjeg har erstatta pakningen i orginal cooleren med tec7. Noe jeg vet funka fint på en annen bil som lada 1,3 med lik preparert cooler. Noen som har noen tips for hvordan jeg kan få trykktesta orginal cooleren?? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Er ikke så mye smekk å tilpasse de kina coolerne som alle selger og mange kjører med heller... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Om det bildet sa deg noe.. Kinacoolere passer ganske fint om du bare fikser deg noe flatstål og gummiforinger fra biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 ja var vel det jeg tenkte jeg må gjøre.. lurer på å tette den og så kjøre på trykk og såpevann... se om det bobler noe sted.. må nok ommøblere litt får å få kinacooleren inn og lage nye trykk rør.. innfestinga er ikkeno problem. men det hadde vært jævelig letvint å trøkt en rs 500 cooler nedi og bare bruke de gamle røra... lettvint Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 phace rs500 coolern passer iallefal nesten helt perfekt! MEN den er litt for smal mellom stussene... så du må ha radiator med messingtanker så du kan banke den in litt mellom stussene til coolern! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 hmm.. passer fint da jeg har gamle typen radiator av messing r Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 har alltid lurt på hva som kjøler best av aluminiumsradiatorer, messing og de vanlige i stål(?) ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 har alltid lurt på hva som kjøler best av aluminiumsradiatorer, messing og de vanlige i stål(?) ? bare å se på hvem som leder mest varme det, og der vinner aluminium soleklart over både stål og messing. Det beste hadde vært å hatt en cooler i kobber, da kobber har bedre lede-evne enn auminium, men samtidig er kobber køddete mtp vann,korrosjon og ikke minst "fysisk styrke" eller hardhet. Stål har en elendig varmelede-evne i forhold til alu og kobber, så det er det dårligste man kan ha faktisk. Ergo, Aluminium egner seg best som cooler-materiale. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 de gamle radiatorene til volvo. Var disse i kobber eller messing? Har en radiator til en 264 som er av veeeldig mykt materiale samt den er kobber farget. Hvilket materiell? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 de gamle radiatorene til volvo. Var disse i kobber eller messing?Har en radiator til en 264 som er av veeeldig mykt materiale samt den er kobber farget. Hvilket materiell? mest sans kobber tenker jeg.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Messing i de gamle, veier endel gjør de og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Har selv kjøpt meg RS500 Cossie cooler.. Passer ganske bra, må bare enten banke inn tankene på messing radiatorn slik at den får plass mellom utgangene til cooleren, eller få kappa av og sveist på røren i vinkel, sånn at radiatoren får plass. Borsett fra det er det vell bare å lage seg fester til intercooleren.. Gleder meg til å få montert på plass cooleren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Jeg syns det var veldig kurant å sette inn kina cooler, siden den har anslutninger på sidene... Jeg har også tanker om å sette inn dieselradiator, så har ikke plass til å ha anslutninger bakover... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hvorfor sette in diselradiator? er den større? Med tanke på at en diselmotor utvikler mye mindre varme en en bensinmotor... skulle man tro den hadde mindre kapasitet også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Er jo bare å kjøpe tropic radiator. Bedre kjøling og samme størrelsen som orginal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg