Burny Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Nå er jeg dritt lei. Kommer over 80-90 på motorveien så begynner bilen og riste som faen. Rattet også, 2-3cm til hver side nesten. Dekk/felger er IKKE skeive, har prøvd med 3-4 forskjellige felger, og alt rister like jævli. 4-hjulskontroll tok jeg i sommer, ble ikke no bedre etter det heller. Hva kan det være`? -Styrestag? -Hjulager? -Foringer? -Bremseskiver? (Helt nye btw.) Takker for tips. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Sjekka støtdemperene? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolkzter Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 hmm demperne virker egentlig logisk, men sjekker de ik alt av understellet ved en 4-hjulskontroll?? bruker du sentreringsringer imellom nav og felg? bruker du bolter el mutrer på felgene!!! Siter Golf Gti 16v Kr Kia Sephia Gtx http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=168450 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Avbalansert felgene dine da? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Kenny- Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Sjekk drivaksel, overføring osv?.. Hadde en kompis der overføringa( husker ikke hva det heter nu:P) til drivaksel bake var løs og skapte stor vibrasjon i bilen over 80-90 km... Siter - 85 Toyota camry:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 stagene er en vanlig feil på vw og audi fra 96 og oppover iallefall Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Sjekka støtdemperene? Når jeg kjøpte bilen sto det org. dempere på, rista, bytta til en gammelt senkesett jeg hadde liggende, rista, kjøpte nytt Justerbart understell og tok Hjulkontroll, rista. Så tror ikke det er det.. hmm demperne virker egentlig logisk, men sjekker de ik alt av understellet ved en 4-hjulskontroll?? bruker du sentreringsringer imellom nav og felg? bruker du bolter el mutrer på felgene!!! Alle senteringer er på plass ja. Avbalansert felgene dine da? De ble avbalansert for 2mnd siden. Sjekk drivaksel, overføring osv?..Hadde en kompis der overføringa( husker ikke hva det heter nu:P) til drivaksel bake var løs og skapte stor vibrasjon i bilen over 80-90 km... Hmm, ja, kanskje det.. Har ikke så peiling på sånt, men kan jo nevne det for onkel som er mekaniker og få han til og sjekke det.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Skal ikke så rare bøyen til på en drivaksel før det blir ganske så ubehaglelig vibrasjon. Ta en linjal og legg på akselene og se om du ser noe liknende en banan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Hvis det er drivakslene vil du merke vibrasjonen best ved akselreasjon.. Kjør bilen i området den rister, og trå inn clutchen. Blir det borte/mindre da er det drivakselene. Ellers har jeg hørt om at hjullager har forårsaket det, uten at jeg helt skjønner hvordan Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg