Gå til innhold

El-skjema til facelift lykter fremme

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Højre:

"Stik til nye lygter -> Stik til gamle lygter

 

1 Fjernlys (Lilla/Sort) -> (4 Hvid/Gul)

2 Nærlys (Rød) -> (5 Gul/Hvid)

3 Positionslys (Lilla/Gul) -> (1 Grå/Rød)

4 Stel (Brun) -> (2 Brun)

- Tågelys (ikke monteret i de nye lygter) -> (3 Grå/Grøn)

5 Lygtereguleringsmotor signal (sort ell. Hvid) -> (2 Brun/Hvid) Lygteregulerings stik

6 Lygtereguleringsmotor stel (Brun) -> (3 Brun/Blå) Lygteregulerings stik

7 Lygtereguleringsmotor +12V (Blå) -> (1 Gul/Hvid) Lygteregulerings stik

8 Monteres ikke"

 

 

Venstre:

"Stik til nye lygter -> Stik til gamle lygter

 

1 Fjernlys (Lilla/Sort) -> (4 Sort/Hvid)

2 Nærlys (Rød) -> (5 Gul/Sort)

3 Positionslys (Lilla/Gul) -> (1 Grå/Sort)

4 Stel (Brun) -> (2 Brun)

- Tågelys (ikke monteret i de nye lygter) -> (3 Grå/Grøn)

5 Lygtereguleringsmotor signal (sort ell. Hvid) -> (2 Brun/Hvid) Lygteregulerings stik

6 Lygtereguleringsmotor stel (Brun) -> (3 Brun/Blå) Lygteregulerings stik

7 Lygtereguleringsmotor +12V (Blå) -> (1 Gul/Hvid) Lygteregulerings stik

8 Monteres ikke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en anne diskusjon som var på volvo hvor de anbefalte å legge inn et rele på fjernlyset for å få mer effekt. Kan være at dette er tiltenkt her også. Da et relé gir mer effekt til pæra.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet lyktene nå. Veldig fint! ;-) Men bare en "liten" detalj. ;-/( Jeg måtte ha rele likevel da, nå har jeg alle delene jeg trenger riktignok men problemet er bare hvordan man gjør det! Ingen som vet det vel? Har koblingsskjema men klarer ikke fordet. er ganske uerfaren på dette området! Noen som har gjort det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål egentlig! :drunk:

Etter å ha montert lyktene lyser bare parklys når jeg har på kjørelysa og når jeg slår på hellysa, lyser de kun med en pære.(På hver side) Med andre ord, nærlysa lyser aldri! :angry: Dette betyr at jeg må ha et rele, ikke sant? Eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke behøve noe relè .

Sier meg enig med BadV12 , høres ut som en skikkelig koblingsleif..

 

Hvordan kan dette skje da? Brukte koblingsskjemaet for stikkene som står over og de samsvarer med det jeg fikk fra quattroco også.:oohh

 

Er det mulig å måle seg frem på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette skje da? Brukte koblingsskjemaet for stikkene som står over og de samsvarer med det jeg fikk fra quattroco også.:oohh

 

Er det mulig å måle seg frem på noen måte?

 

:jackinbox: :win Eeendeliiig!! Der gikk det gitt! Alt virker som det skal!

 

Det slo meg at det kunne være koblet feil inne i lykta og tror du ikke det var det da. "Gud Bedre" for noen xxx kinesiske idioter! (Eller hva det nå er som har laget disse lyktene!) Det var byttet om på en liten rød ledning til lysreguleringsmotoren og en større rød ledning til nærlyset! Jeg byttet om disse med litt knoting og vips så var alt som det skulle. Trenger ikke rele!

 

Lyktene jeg har er av merket TYC og er kjøpt hos NBS. Så til dere som kjøper disse, må dere kanskje gjøre den samme ombyggingen for at det skal virke!

 

Takk for hjelpen alle sammen, selv om jeg kom med løsningen selv!:thumb :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår