Beinet1 Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hei! Jeg skal snart i gang med registerreimbytte på min passat -99 med 1,8l 20V ADR motor. Så vidt jeg har forstått, så ble disse levert med 152 tenners registerreim, men har blitt ”ombygd” til 153 tenners reim med tilhørende strammehjul/strammer ved bytte. Det har blitt byttet registerreim på bilen min en gang tidligere, og jeg lurer på hvordan jeg kan se forskjellen på disse to konfigurasjonene? Hva trenger jeg av deler til byttet hvis jeg har 152 tenners løsning og skal ha 153 tenners reim bortsett fra reim, strammehjul og løpehjul? Noen som har vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 De som er ombyggd har en annen strammer,der stempelet i strammeren presser direkte på strammehjulet. Om der er skiftet register tidligere er det nok ombyggd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvor mange km skal en reg reim holde igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 På passat med bensinmotor er skiftintervallet 120000km eller hvert 5.år. Det som intreffer først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 På passat med bensinmotor er skiftintervallet 120000km eller hvert 5.år. Det som intreffer først. Vi har en Passat -95 mod som ennå ikke er skiftet reg.reim på. Den har bare kjørt 110 000 km, men er jo 12 år gammel. Så de bytter ikke den hvert 5 år. Men de sjekker reimen ved hver kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Den burde vært byttet..gummi er som kjent "ferskvare" og "råttner" med åra. Du vet hvordan en gammel gummistrikk er i forhold til en ny en? men for all del...mange som "glemmer" å bytte reim klarer å kjøre med samme reima over 300000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg