diezel Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Heisann Har kjøpt meg en Alpine 9855r, og skulle sette den i bilen idag (En Saab 900SET). Da jeg hadde kobla i strømmen, skulle jeg sette den på plass, men da fikk jeg en gnist fra bilens antennekabel som kom borti selve "boksen rundt spilleren". Jeg sjekka sikringen på spilleren, men den var hel og fin. Så sjekka jeg sikringene på bilen, og da var sikringen til "Radio" gåen.. Satte i ny og prøvde å slå på spilleren, men det er ikke liv i den. Tok den ut og prøvde å fikle litt, når jeg skulle sette den inn igjen fikk jeg på ny gnist (Veit ikke hva som gjorde det denne gangen), og samme sikring gikk. Veit noen hva som kan være galt? Jeg prøvde å slå på spilleren før jeg fikk den første gnisten, men den slo seg ikke på da heller. Er det noen "triks" til denne spilleren, er ikke adapteret mellom bilens isokabler og spiller kompatibel med Saabs kabler , eller hva er galt? Takker for svar.. PS kjøpte spilleren brukt her på bilforumet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Du er kanskje inne på det selv; sjekk kabelkonfigurasjonen i ISO-kontakten. Har det vært originalradio der før du kjøpte Alpine'en? Utifra beskrivelsen din er jeg usikker på å gi et entydig svar foreløpig, men dette er ihvertfall en begynnelse. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Når det gnistrer mellom antennekabel og ramma, bør jo ramma ha blitt strømførende på en eller annen måte, siden antennekabelen går til jord (ihvertfall skjermingen). Sjekket rommet inni dashen for uisolerte Pluss-kabeler som gnikker på ramma? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diezel Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Skal sjekke det.. Ja har hatt original radio i bilen, den bytta jeg ut og satt i en JVC DVD-spiller (6202), som jeg hadde i inntil idag.. Men Alpine har ikke samme ISO-kontakt. Skal sjekke det litt ut, tenkte å prøve det i en BMW også og se om det funka bedre der.. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Dårlig jording på minusledningen. Spilleren får jord med en gang antennepluggen får kontakt med godset i spilleren. Blir vel litt for mye for den stakkars sikringen. Legg opp skikkelige jording til spilleren. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg