Gå til innhold

Utfordring; bytte av toning på rute m varmetråder

Ranger emnet


Belia

Anbefalte innlegg

Ikke rått? I beg to bidder.. Her er min:

 

De knirker over hode ikke. Eneste gangene du får fukt mellom ruta og plexien er når du tar ut ruta og får vanndråper innenfor når du monterer dem.

 

Dumt at man ikke kan dra ned vinduet dog

 

Er fordeler og ulemper..

 

Som sagt, dette var min erfaring av SP... Sverger fortsatt til ordentlig film på rutene, både for syns skyld og ikke minst for å kunne ha ned rutene, noe som kan være kjekt til tider... Men som nevnt tidligere, delte meninger om dette...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt, dette var min erfaring av SP... Sverger fortsatt til ordentlig film på rutene, både for syns skyld og ikke minst for å kunne ha ned rutene, noe som kan være kjekt til tider... Men som nevnt tidligere, delte meninger om dette...

 

Hehe.. bibber skreiv jeg og..

 

Ja, kjekt med skikkelig solfilm, men kjipt å måtte dra den ned med en gang du møter politiet om du har en ganske mørk film hvis du får det lagt av proffe. Koster jo noen kroner det. Ga rundt 1500 for 7 plexi inkl frakt på min.

 

Perfekt for showbiler. Ble stoppa av politiet 3 ganger i sommer pga solplata, men med litt øving får du dem ned før de får stoppa deg ;) Morsomt å se blikka på dem når de merker at filmen er borte

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belia: Hvor mørk er filmen

 

Den jeg har er veldig mørk, nesten svart. Valgte det i håp om å ta vekk varmestråling fra kupeen.

Volvo har også en ferdigfilm som er en del lysere, men jeg har aldri sett denne "live". Det var denne jeg tenkte å bytte til. Synes det var veldig greit å montere en film som passet.

 

Edit;

Sakset fra annet Volvo-forum:

 

Har sett i flera trådar att många undrar över dessa artikelnummer, så här kommer samtliga till 7- och 9-serien! 740/760 respektive 940/960 har samma film.

 

Rökfärgad, 20% ljusgenomsläpp

44 711 104-8: 745 -86, 3 rutor.

44 711 106-3: 745 -86, 7 rutor.

44 711 113-9: 744 87-, 7 rutor.

44 711 105-5: 745/945 87-, 3 rutor.

44 711 107-1: 745/945 87-, 7 rutor.

44 711 115-4: 944, 7 rutor.

 

Extra mörk ("limo"), 5% ljusgenomsläpp

44 711 204-6: 745 -86, 3 rutor.

44 711 206-1: 745 -86, 7 rutor.

44 711 213-7: 744 87-, 7 rutor.

44 711 205-3: 745/945 87-, 3 rutor.

44 711 207-9: 745/945 87-, 7 rutor.

44 711 215-2: 944, 7 rutor.

 

Edit;

Ser videre at det er snakk om at denne filmen ikke fins å få kjøpt lenger i Sverige. Kan være at de har sluttet med den. Er også snakk om at den har økt fra 300 til 1400 sek...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønnerikke hva problemet med å legge skikkelig film er.. sålenge det er "fin" film, altså ikke bek svart, så er det ikke noe problem.. og om du så må sote frontvindu på nye er ikke det det farligstte.. se på bilen min, er fra solfilmhalvpris.dk

 

*har blitt stoppa UHROVELIG mange ganger! gider ikke rulle ned, de har aldri sagt noe.. i tillegg så vet vi jo om de fleste teknisk kontrollene uansett.. sånn er det hvertfall her, så da er det bare å styre unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon som har bilder av denne ferdige filmen satt på.. B230ft: Aldri hatt no problem med det jeg heller, blitt stoppa mange ganger. Politiet prøvde en gang å titte gjennom fram vindu. Han sa ingenting, da de ikke så dritten.

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, men er det noen som har bilde av kanten øverst på vinduet. Det er jeg int i å se om den går kant i kant eller ikke se!

 

jeg kunne godt tatt bilde av min, men det hadde ikke sagt deg noen ting for å si det sånn.. på rutene i dørene(det er vel de du mener ikke sant) tok jeg selvfølgelig rutene ut, og filmen ble lagt et par cm utfor kanten, så lå de sikkert en uke å tørka, før de ble renskåret rundt om..

 

*okei skal ikke skryte på meg noe, var en kamerat av faderen som sota, jeg var med som assistent bare;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, men er det noen som har bilde av kanten øverst på vinduet. Det er jeg int i å se om den går kant i kant eller ikke se!

 

 

Det bestemmer du jo selv...! Hver gang j legger film, står rutene i et varmt rom (+20C) over natta etter at filmen er lagt på, og dagen etter finskjæres kanten rundt rutene, mens j til slutt sliper over kanten med en fin fil (f.eks negelfil) for å få jevnet ut kanten helt... Da kjenner du ikke at det er film der i det hele tatt...

 

Som nevnt før i tråden, resultatet og finishen kommer ann på hvor nøyaktig og pirkete han som legger filmen er...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r_style: Hvor kjøpte du den solfilmen? Pris? De solfilmene jeg har brukt på tidligere biler. Står det ikke prosent på. Bare mørk og super mørk osv.

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår