Gå til innhold

1,8 t problemer :/

Ranger emnet


funkjoy

Anbefalte innlegg

Har en 1998 passat 1,8 turbo. Som brått går dårlig om dagen.

Når jeg gir full gass høres det ut som om bilen suger etter luft. Høres også ut som om turbon spinner altfor fort.

Den jager også til tider på tomgang. Også kan den nesten dø ut når du kjører på lavt turtall. Det er alt jeg har merka som har skjedd etter den en dag bare ble sånn :/

Kan det være hull i en slange eller noe? Mulig jeg er helt på bærtur. Men peil på bil har jeg iaff ikke :P

Virker som om bilen går som den skal på 1 gir. på 2 gir den lettere etter når du trår på gassen. og enda lettere på 3 osv. kan det ha noe med trykk og gjøre eller noe? som sagt "i know nothing" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1998 passat 1,8 turbo. Som brått går dårlig om dagen.

Når jeg gir full gass høres det ut som om bilen suger etter luft. Høres også ut som om turbon spinner altfor fort.

Den jager også til tider på tomgang. Også kan den nesten dø ut når du kjører på lavt turtall. Det er alt jeg har merka som har skjedd etter den en dag bare ble sånn :/

Kan det være hul i en slange eller noe? Mulig jeg er helt på bærtur. Men peil på bil har jeg iaff ikke :P

 

falsk luft (altså sprekk i slange) elr så er luftmassemålern din død!

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen starter og går med defekt luftmasseføler. Om styringsenheten oppdager at masseføleren er defekt, går den i nød-modus og motorlampa lyser. Hvis den bare gir feil signaler, så går motoren, men er kødden å kjøre.

 

Det sitter en luftmasseføler, en temperaturføler, en trykkføler, en ladetrykksføler....litt å velge i.

 

Anbefaler deg å ta av kontakten til luftmasseføleren (den sitter i nærheten av luftfilterboksen) og teste bilen da. obs, motorlampa kommer til å lyse, men bør slutte etter du har stoppet og montert kontakten tilbake. evt koble fra batteriet i noen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste av feilminne på verksted.

Men det hjalp lite.

Men fant ut hvor det lakk luft ettersom hullet ble større.

Var mellom intercooleren og innsuget.

Nå som detta var fiksa går bilen bedre enn noengang jeg har hatt den.

Har bare eid den i 3-4 uker. Virka litt råttent der hullet var.

Så trur det har vært lekkasje der en stund. Bare blitt større og større.

Ettersom bilen har gått sånn en stund. Fikk jeg tips om at jeg burde sjekke turbon for slærk. Får vel som jeg får til det også :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår