Gå til innhold

gul motorlampe lyser...

Ranger emnet


infested

Anbefalte innlegg

min vectra a 93mod har en motorlampe som lyser hvis jeg gir full gass ved lavt turtall.. og blir borte igjen ved høyt turtall.. :hvaskjera

 

den lyser ca i 5 min og kommer hver 30min... bilen reagerer ikke til motorlampen som feks fusking og sånt

 

motorlampen er gul med lyn i...

jording??

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min en 02 vectra fant plutselig ut at den skulle kutte ut den ene sylinderen. Bilen hørtes og føltes ut som en gammal diesel purke samt varsel lampa lyste konstant. Etter et par min stoppet jeg bilen og skrudde den av. Startet den opp igjen et par minutter senere og den var som om ingenting hadde skjedd. Har ikke skjedd igjen siden heller..

 

Merkelig greier.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
min vectra a 93mod har en motorlampe som lyser hvis jeg gir full gass ved lavt turtall.. og blir borte igjen ved høyt turtall.. :hvaskjera

 

den lyser ca i 5 min og kommer hver 30min... bilen reagerer ikke til motorlampen som feks fusking og sånt

 

motorlampen er gul med lyn i...

jording??

 

 

siden det endrer seg ved gasspådrag noe med dynamo/lading kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er no dynamo som kødder.. har du sangs til å prøve me en ny finner du nok fort ut det. Sleit med min også ladelampa lyste, men merka liksom aldri at bien slutta å lada. kjørte slik i ett år, men så tok den helt kveld. kjøpte meg ny, men etter 1 år begynte den å lyse igjen!!! gikk tilbake med den og fikk beskjed om at det var 1års garanti og dette hadde gått ut for et par dager siden. men ringte importøren levrandøren i oslo og det ordna seg. eller har vartfall ikke hørt noe enda..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet dynamo for noen uker siden. først da den begynte å lyse. men så lenge bilen går så kan den lyse for min del. hehe. 1 års garanti på dynamo? Trodde de var pålagt å gi deg to jeg.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet dynamo for noen uker siden. først da den begynte å lyse. men så lenge bilen går så kan den lyse for min del. hehe. 1 års garanti på dynamo? Trodde de var pålagt å gi deg to jeg.

 

ja det var det jeg også mente at det burde være minst 2 år på ny dynamo, men dem jeg snakket med mente det bare var 1 år så jeg begynte å åpne den sjøl for å sjekke børstene og slikt, men alt så bra ut så jeg ringte jeg til disse oslomennene og sa hva jeg syntes og da skulle jeg sende inn den gamle og få ny her i stavanger, men hvis di fant ut at det var min feil måtte jeg betale den nye. så di finner sikker ut at jeg har åpnet den og at det er mn fel da... men har ikke hørt noe enda da sendte den inn i desember i fjord....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem er ikke pålagt å gi 2 års garanti. De trenger ikke å gi garanti i det heletatt om de ikke føler for det.

 

Reklamasjon derimot står det skrevet om i forbrukerkjøpsloven. Og den er somregel 2 år på produkter som er ment å vare såpass lenge. 5år på større ting/dyrere ting som TV'er, vaskemaskiner etc.

 

Dynamo er en slitedel og det finnes relger for slikt også

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår