jossa Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 hei.. hele historien begynte for en måned siden.. bestilte senkefjærer til min honda civic 91 fra bs bildeler.. er 100% sikker på at jeg bestilte til min bil.. men får nå en måned etter tilsendt fjærer til 84-87 modellen av civic.. å de passer overhode ikke.. men saken er den at når jeg prøver og heve kjøpet og levere de tilbake nå så skal de faen meg ha 446,- kr for og ta det tilbake.. men jeg mener bestemt at kjøpsloven gir meg 14 dagers angrefrist.. noe de skal opplyse om ved og legge med et brev om det.. noe de ikke lå med.. hva har jeg og stille opp med? har bare hadd dårlig erfaring med dem.. UTROLIG treg levering og liten forståelse.. aner ikke hvor feilen ligger.. men dobbeltsjekket at jeg bestilte til min bil.. men nå sier varenr. at det er de fjerene.. kan noen fortelle meg hva mine rettigheter er? edit: btw viste ikke hvor jeg skulle plasere denne så ikke skyt meg om det er feil.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Du har minimum 14 dagers angrefrist.. Hele kjøpsloven ligger på nett en plass.. Husker bare ikke hvor.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Husk at dette ikke er kjøpsloven men forbrukerkjøpsloven.....! dette er viktig http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiztldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-20020621-034.html&emne=forbrukerkj%d8p*&& Der er hele forbrukerkjøpsloven. og den er oppdatert... veit mange er vriene. bare print ut det du mener er det aktuelle (det beste er å kontakte en som underviser i rettslære på videregående) og send det til dem du kjøpte det av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ja det er det jeg og mener.. føler at de prøver og svindle meg.. på den samme esken står det faktisk en til lapp.. med et annet navn på.. en som tydligvis har kjøpt det før meg og også levert det tilbake.. esken bærer preg av et langt liv ivertfall.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 shit prøvde og lese den loven.. men det var ganske så vanskelig og ta noe konkret ut av den.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 men få med deg en som kan litt jus. så du er sikker på at du får rett. for det er utrolig mange smutthull i et regelverk. selv om det ikke er sikkert dem veit om dem så er det dumt å prøve uten at det er vanntatt.... hater sånne uærlige J...ler Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 tusen takk! det tror jeg at jeg trenger.. det er ikke den beste butikken jeg har handlet med akkoratt.. har vi en del av forumet som er dedikert til webshop prat? Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 hvis det er et forum med "negative web-opplevelser" så legg det ut der. sånn at ikke flere kommer borti sånne. for husk: en gang kjeltring-alltid kjeltring. De tar ikke 5 øre for å prøve å lure noen trill rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 forbrukerombudet sine hjemmesider sier følgende: Har jeg krav på å bytte varen og få pengene tilbake? Svar : Det er ingen lovebestemt bytterett. Den enkelte forretning kan selv tilby en bytteordning, og selv sette betingelsene for innbytteretten.Dersom du har kjøpt varen via fjernsalg (dvs på postordre, Internett, ved telefonsalg eller fjernsynssalg) ved dørsalg eller messesalg har du 14 dagers angrerett. Dersom du angrer kjøpet skal du ha pengene tilbake. Dersom du har handlet via fjernsalg må du imidlertid selv betale returomkostningene, bortsett fra de tilfellene hvor du har handlet via telefonsalg. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 det betyr at du pakker de ned og sender dem tilbake. du betaler frakt men ikke mer. skriv ut det du skreiv her og send det med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 eller forresten ring og fortell hva du har funnet ut. hvis du sender det tilbake får du vel aldri igjen pengene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 har sendt de mail på det.. å tror ikke de kan si noe imot det.. gjør de det så får jeg en retslerer til og hjelpe meg.. må bare finne en :P ja frakt var jeg instilt på og betale.. men verdien av produktet skal jeg ha refundert.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Har jobba i nettbutikk, kjenner loven temmelig godt, så jeg skal hjelpe deg, jeg ;) Forbrukerkjøpsloven forteller ikke mye om angrerett. Angrerettloven er litt mer spesifik ;) http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiztldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-20001221-105.html&emne=angrerettlov*& Bruk dette avsnittet fra angrerettloven: § 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. og § 6. Definisjoner I loven menes med: a) fjernsalg: salg der forberedelse og inngåelse av en avtale skjer utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, forutsatt at selgeren eller tjenesteyteren i sin markedsføring tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten b) fjernkommunikasjon: kommunikasjon som skjer uten at partene er tilstede samtidig, f.eks. ved telefon, trykksaker, fjernsyn og Internett Ikke tvil. Om du kjøpte via fjernsalg og returnerte innen 14 dager du mottok varen, er loven på din side. Men om du stakk til BS-bildeler og kjøpte fra butikken deres, da sliter du litt, ja... Uansett om det er hentelager eller ikke. Ved ting som hentelager og butikk, blir avtalen gjort først ved overrekkelsen av varer, da har begge parter fått innblikk på varen og blitt enige om kjøpet, derfor gjelder ikke angreretten lenger. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 takk. bra du retter på meg. jeg la fram forbrukerkjøpsloven. sorry. litt for lenge sida jeg hadde rettslære.. BRA du retter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 tusen takk! det e sånne hær ganga man elske forum! no har æ nokka håndfast og slå i bordet med.. og det betyr mye! takk! edit.. § 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Forbrukeren skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette må gjøres selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakebetalt fra selgeren. Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte eller leveres til selgeren. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning gjelder bestemmelsen i fjerde ledd. Er varen levert på annen måte, skal forbrukeren enten stille varen til selgerens rådighet for avhenting på det stedet den ble mottatt eller levere eller sende den til selgeren. Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Dersom forbrukeren har gitt melding til selgeren om at varen kan hentes i henhold til fjerde ledd og dette ikke skjer innen 3 måneder fra meldingen er mottatt, tilfaller den forbrukeren vederlagsfritt. er vel den som gjelder? Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg