Gå til innhold

Er det vanskelig å montere en cd spiller ??

Ranger emnet


Queen of the Road

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så pøk lei av å ragge rundt med en bærbar cd spiller som anlegg i bilen, et helsikes knot med å koble i sigarettenneren + at jeg må ha sånn overføring fra kassettspilleren i bilen, og det er en eneste floke med ledninger....

 

Ikke ser det bra ut heller :shake

 

Har nå funnet fram det gamle anlegget jeg hadde i Omegaen, et SONY et eller annet, men det duger bra nok til meg. Og noen DLS høytalere....men så var det å koble opp dette her da :eek:

 

Bilen er en Caravelle T4, egentlig en møkkabil, men jeg MÅ ha musikk når jeg kjører....for å slippe å høre alle ulydene i bilen :roll:

 

Noen med gode tips til meg ?? Åssen verktøy trenger jeg ?? Hva bør jeg ha av ledninger til høytalerne ?? Her aner jeg hverken wattstyrke eller Ohm.....

 

Håper på respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hvilke kabler som ligger i bilen fra før?

Kan jo være at kabelen som går inn på kassettspilleren din faktisk kan kobles bak i cd-spilleren..

 

Skal du bytte høyttalerene som er i bilen fra før, eller koble opp noen ekstra?

 

Skal du bytte trenger du ikke legge opp noen nye kabler.

Skal du ha noen ekstra høyttalere holder det sikkert med 2x1,5mm2 eller 2x2,5mm2 kabel.. Fåes kjøpt hos de fleste lyd og bilde forhandlere og Biltema.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekka hvilke kabler som er bakpå kassettspilleren nei. men det ligger noen ledninger under, noen røde og svarte....vil tro det er til høytalere....:wonder: * erindrer noe om forskjellig farge på høyre og venstre *

 

Det er to høytalere oppe på dashbordet....også er det noen baki, men de baki skurrer.... De som var i dørene var borte da jeg kjøpte bilen, og det er der jeg har tenkt de jeg har fått fatt i.

 

Får sjekke det ut i løpet av helga, da har jeg bedre tid til sånt :m'm:

 

Tusen takk for tips...setter stor pris på det :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt opprinnelige spm...

Har du litt greie på svakstrøm er ikke dette noe problem. De ledningene du ikke finner ut direkte hva er der inne kan lett måles frem til med et multimeter.

Har du derimot ingen anelse i det hele tatt på hvordan dette fungerer bør du la noen andre fikle med det. For en som har gjort dette før er det gjort på 15 min ca. (snakker jeg kun om å sette inn en cd-spiller uten å måtte legge noen nye kabler).

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår