Gå til innhold

Hjelp angående kondemnert bil

Ranger emnet


Tom(jetta)1992

Anbefalte innlegg

Det er noe som heter A og B kondemnering.

Nå husker jeg ikke helt hvem som er hva, men tror det er B kondemnering som kan rettes opp.

Dvs at ett godkjent oppretter verksted kan rette opp bilen.

Men dette er det veldig strenge regler på.

Må nok ha data papirer fra jigg osv.

Dette er jo som regel bare vits i hvis bilen er en skjelden pærle av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...litt forskjellige meninger her ser jeg..det dreier seg om en golf 2 som bare frontfanger,forskjerm,2dører,liten skade bakskjerm,pluss breddere,kanalskjørt,blinklys seffern...men et forsikringselskap er jo seffern ikke int i betale det det faktisk koster liksom for en så gammel bil...så er ikke no andre vesentlig grunn til den ble kondemnert...kun karroseri deler som gikk...er det ikke no håp da altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondemnert fra forsikrings selskap så får man 2 valg, enten får man masse cash og mister bilen, eller så beholder man bilen og får litt mindre cash... en kamerat av meg fikk kondemnert ponyen sin, (hyundai) etter en påkjørsel.. fikk valget: utbetalt 20k og ingen bil, eller 16k og behold bilen... dette var en "liten" skade på høyre bakskjerm (trykkt inn) og vi rettet bilen på skolen ( vk1 kjøretøy)..

 

hvordan dette går i ditt tilfelle ang skilter, må han enten ringe forsikrings selskap å høre om, eller ringe biltrangsynet...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Skal bli spennende og se hva jeg får tilbud om når forsikringsselskapet får sendt en takst mann til meg. Ble rygga på av en lastebil her om dagen. Skaden er dyr og rette på en 87 mod. med verkstedens timepriser, men enkel for meg, i og med at skaden er over ramma, og ikke noe i innerskjermene. Gjensidige, som er motparten sa at jeg automatisk ikke hadde noe rett til og beholde vraket etter kondemnering, selv om det ikke var min feil.

Volvo740pkjrt001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert når det gjelder forsikring, det er at ingen ting er sikkert.

Noen får tilbud om å beholde bilen, andre ikke. Noen må vises biltilsynet, andre ikke. Er det f.eks tid for PKK, vil en godkjenning der oppheve kondemderingen.

Ring SVV og hør om det ligger en sperre inne på den aktuelle bilen.

Uansett så får man skilter hvis bilen er i orden, og ikke er levert en godkjent oppsammlingsplass/huggeri

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ble påkjørt bakfra med førstebilen(84 corolla) ble den kondemnert. Jeg fikk to valg:

få 15000 og miste bilen

få 12000 og bilen. Jeg valgte det siste og tjente 10500 på denne dealen. Jeg hadde gjensidige,motparten hadde IF.

 

Så det er tydeligvis mulig,men man skal ikke ta alt saksbehandlerne sier for god fisk. Er ikke sikkert de har full innsikt i reglene.

 

I mitt tilfelle var det takstmannen som opplyste meg om mine muligheter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende og se hva jeg får tilbud om når forsikringsselskapet får sendt en takst mann til meg. Ble rygga på av en lastebil her om dagen. Skaden er dyr og rette på en 87 mod. med verkstedens timepriser, men enkel for meg, i og med at skaden er over ramma, og ikke noe i innerskjermene. Gjensidige, som er motparten sa at jeg automatisk ikke hadde noe rett til og beholde vraket etter kondemnering, selv om det ikke var min feil.

 

Hvem sin feil det er spiller ingen rolle. Du kan beholde "vraket" og gjøre hva faen du vil med det, uansett. Selv om forsikringselskapet finner det uøkonomisk å fikse bilen, kan du velge å si at du beholder bilen, mot at du får utbetalt listepris/verdien til bilen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du nok feil slitenvolvo. Når selvskapet betaler ut en bil, så har selvskapet i utgangspungtet kjøpt bilen av deg. Spess. ved kaskoskader kan du glemme og få tilbake bilen, hvis det ikke er en litt spessiell bil. Dette er noe bilbransjeforbunnet har bestemt for at det ikke skal bli så mye dårlige hjemmerepparerte biler. For og ha en viss kontroll. Kjenner en takstmann som fortalte meg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ble påkjørt bakfra med førstebilen(84 corolla) ble den kondemnert. Jeg fikk to valg:

få 15000 og miste bilen

få 12000 og bilen. Jeg valgte det siste og tjente 10500 på denne dealen. Jeg hadde gjensidige,motparten hadde IF.

 

Så det er tydeligvis mulig,men man skal ikke ta alt saksbehandlerne sier for god fisk. Er ikke sikkert de har full innsikt i reglene.

 

I mitt tilfelle var det takstmannen som opplyste meg om mine muligheter.

 

 

Håper jeg får til en deal med takstmann i dette tilfellet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du nok feil slitenvolvo. Når selvskapet betaler ut en bil, så har selvskapet i utgangspungtet kjøpt bilen av deg. Spess. ved kaskoskader kan du glemme og få tilbake bilen, hvis det ikke er en litt spessiell bil. Dette er noe bilbransjeforbunnet har bestemt for at det ikke skal bli så mye dårlige hjemmerepparerte biler. For og ha en viss kontroll. Kjenner en takstmann som fortalte meg dette.

 

Rart, fordi jeg snakket med forsikringselskapet mitt om det.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår