Gå til innhold

Kabelgjennomføring fra motorrom til bagasjerom i Skoda Octavia '98.

Ranger emnet


Novek

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg har kjøpt en Skoda Octavia '98 modell... 1,6 - 101hk.

 

Jeg har kjøpt meg en JBL GTO 1200B basskasse (12") + JBL 75.2 forsterker. Kabler fulgte med og er 10# på strøm, og 2,5# til bassen.

 

Jeg har problemer med å finne steder jeg kan få kabelen inn i bilen fra motorrommet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal lete etter av gjennomføringssteder, eller hvordan jeg skal få lagt kabelen "usynlig" videre.

 

Tusen takk på forhånd...:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ikke verdensmester... Men jeg regner med at du finner noen "gummilokk".. Disse kan du lage ett hull på og føre gjennom der, for jeg regner med at de som er åpne for dette er rett og slett for trange..

 

Men du ser altså etter gummilokk...

 

 

Videre: Du kan legge den under teppet på en av sidene, og rca kabler på andre siden.. Og ta det under setet når du går tom for teppe å gjemme under.. Skal gå greit.

 

Jord tar du selvfølgelig ett sted i nærheten av forsterker, jord godt.. :)

 

 

Good luck :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et raskt svar..

 

Et nytt spørsmål... Fra radio/cd spiller skal jeg jo trekke rca. noen ide om hvordan jeg får kablene først "inn" i bilen der spilleren er, og deretter ut i kupeen igjen nede i motsatt side av strømkablene?

 

edit: Jeg lurer også på sånn ca. hvor jeg kan forvente å finne disse gummilokka... :) :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... mange spørsmål fra en newbi her... første bilen skjønner dere...

 

Remote control kabelen skal festes til remote kabelen på spilleren. På spilleren er det en kabelfot, og remote kabelen mellom rca kontaktene er ikke spesielt stor i #. Vet ikke om jeg får presset på noen kabelsko på den. Ville det bli like bra å klippe kablene og koble sammen med sukkerbit? Eller noen andre forslag?:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Nå er kabler trekt, og basser'n fungerer. Skal bare stroppe fast basser, skru fast forsterker, stripse noen kabler osv.

 

Men ved gummiproppen jeg måtte fjerne for å få +kabelen gjennom er det jo litt åpning. Vil det bli vannlekasje her? noen gode måter å tette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår