Gå til innhold

Resirkventil

Ranger emnet


9khil

Anbefalte innlegg

dropper å borre hull i ting som er originalt på bilen.. er vel bedre å kjøpe luftfilter..

 

Hvilke endringer vil jeg merke om jeg bare bytter ventil?

 

må jeg ha uolja luftfilter, eller er det akkurat det samme hvilket jeg kjøper? leste i Faq'n til K&N at det ikke hadde noe å si om det var olja eller ikke, de har testa ut og funnet ut at lmm ikke kan ta skade av olja filter.

 

Trenger jeg luftfilter kit eller bare filteret? Hvem monteret slikt? Helst i akershus området..

 

 

 

Mvh

 

9Khil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Forge 007P ventilen er meget bra og velprøvd. Men du kan få lyd med org ventilen også bare du bytter luftfilter, vis det er hovepoenget. Og det å borre hull i luftfilter boksen er ikke no farlig. Det funker faktisk meget bra, har gjort det selv. Bare gjør det ordentlig. Gå inn på http://www.tt-forum.co.uk og søk på wakbox så vil du finne mye om akkurat det. Eller sjekk ut denne på siden til wak (TT guru): http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm Forøvrig mye nyttig info om TTer på siden hans.

Pioneer 8600, Focal 165v2, Soundstream vgw 10, Alpine V12 og SoundMagus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke dra på biltema eller no å kjøp no turbosmart drit.. værste du kan gjøre, ødelegger hjernen på bilen....for å få ordentlig pen lyd, gå for en lukket avlastningsventil + luftfilter. Ts selger dette bl.annet.....

 

ps er det diesel eller bensin? tøff lyd med åpent greenfilter på diesel biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt resirkventiler som gir fra seg litt lyd når man girer / slepper gassen?

 

Anbefalinger?

 

Har sett på denne (Forge 007p): http://www.ttstuff.com/performance_turbo.php , er den bra?

 

Mvh

 

Nikhil

 

Jeg har forge som er kjøpt på Flisundet FSM, den fungerer bra. Men lyden kommer fra luftfilter så det er det du må bytte.

 

Ikke bestill fra TTstuff, har en ordre inne der nå, har alt ventet 3uker og varene er enda ikke sendt. Og jeg har alt betalt kr. 10 000,- for varene mine. Helt utrulig trege de der, og de gidder nesten ikke svare på mail eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke imponert over ttstuff når det gjelder sending til Norge, sikkert bedre om man ikke hadde bodd oppi nord... Jeg har vurdert dumpventil til tt lenge, alle jeg har snakket med som kjenner til tt godt anbefaler en av forge sine resirkuleringsventiler og filter. De fleste nevner også at lyden får man bare ved filter, har ikke hatt tid til å prøve ut noe enda. Er som deg, vil ikke modifisere org. deler, da bytter jeg heller hele delen og har mulighet til å "angre". Det å kjøpe org. deler i etterkant, kan ofte være meget dyrt og kostbart til audi.

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Kjører TT i Oslo med Sparco luftfilter kjøpt på Gundersen Motorsport i Oslo. Dette gir superbra lyd sammen med original resirkventil. Men kan visstnok gå varm i original resirken når jeg har chippet den. Skal derfor kjøpe Forge 007en. Kjøpte først Samco resirk fra Kollevold rally, men synes det var kjedelig lyd i den...

Anbefaler derfor Forge 007 med åpent Sparco filter fra Gundersen motorsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår