Taasen Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Hei hei har en kadet c 77 mod stående, lurte på å gjøre noe gøy å putte turbo på 1,2 ltr`n:) men må nesten ha komprisjonsforholdet i motoren. Noen som kan hjelpe meg der eller? Etter manifoilen går det to rør og inn i ett , fikk høre at det var høyere komp i den motoren en i den med ett rør fra manifoilen. Noen som kan hjelpe meg med komprisjonsforhold :) og en ting til hva skal åpningen være på stiften orginalt på den bilen, er det 0,40? Takker for alle svar :) ________Taasen________ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Hei hei har en kadet c 77 mod stående, lurte på å gjøre noe gøy å putte turbo på 1,2 ltr`n:) men må nesten ha komprisjonsforholdet i motoren. Noen som kan hjelpe meg der eller? Etter manifoilen går det to rør og inn i ett , fikk høre at det var høyere komp i den motoren en i den med ett rør fra manifoilen. Noen som kan hjelpe meg med komprisjonsforhold :) og en ting til hva skal åpningen være på stiften orginalt på den bilen, er det 0,40? Takker for alle svar :) ________Taasen________ Hmmm ikke mye hjelpå få her gitt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 om det er en S motor så har den høyere komp ja. mindre arbe å sette i en 2.0 vel, hehe. men skjønner, vært kult med 1200 turbo. S motorn har 9.2:1 N motorn har 7.8:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 om det er en S motor så har den høyere komp ja. mindre arbe å sette i en 2.0 vel, hehe. men skjønner, vært kult med 1200 turbo. S motorn har 9.2:1 N motorn har 7.8:1 He he , trenger bare å bruke orginal manifoil legge røret til turboen rett opp og videre inn på eksosen , så trenger bare rør.Så bruker jeg volvo forgasser lager retur på bensin til tanken, på med innsprøyt pumpe og en lien cooler så er vi der.. fort gjort det hehe.. hissig med 1200 tubo og rundt 0,9 til 1 kg lading hehe. Bruker turbo fra volvo 940 turbo,, liten og grei :) Men du vet vel ikke tilfeldig hva stiften i fordeleren skal være orginalt gjør du? :) og er det riktig at det er en S når eksosen går fra manifoil inn i to rør og så inn i ett? Må nok ta av litt rund ventilene for å få ned komp men det går fint :) Må bare få den til å gå skikkelig orginalt nå først :) Det er jo ikke cupe heller det er sedan og har to dører for mye men men funker det og :) Cupe eller sedan du har? Takk for resten av informasjonen din :) ______Taasen_______ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 morro ;) jeg har både coupe og sedan. 4dørs kadett er tøfft! flat senk og 13"felger med kant, da har du suveren bil! sett i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 morro ;) jeg har både coupe og sedan. 4dørs kadett er tøfft! flat senk og 13"felger med kant, da har du suveren bil! sett i gang :) Jepp det er på kang hehe.. kan sende deg bilder av den jeg,, men det litt arbeid med den, du kan legge meg til på msn hvis du har lyst, kjekt å ha noen å snakke med når problemene oppstår.. hehe har bare eid bilen i 1 uke nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Kompisen av stian du sant? han snakket til meg om bilen din... hehe Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hva med å legge to toppakninger for å senke komp?? mener det var deten kompis av meg gjorde når han "kastet" turbo på 1200. tøft å gjøre det på en 1200. for det er det ikke mange som har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Jepp kompisen til stian ja :) sliter noe jævlig med at det gnister som f... på stiften i fordeleren slik som jeg har forstått det så skal det ikke gjøre det,,, hvorfor gjør det det. ? :) stiften er bra stilt og gode greier noen som vet.. Ja turbo på 1200 tror jeg blir sykt artig, siden det er bare 1200 og siden ikke mangen som har det. vet du hvor mye han fikk ut av sin med turbo..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 nei det ble aldri målt fordi det ble kasta i for å kjøre med ei helg. og den ble brukt hardere enn den burde og den endte med rådebank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Huff det var dumt.. :) men girkassen er jo ræv dårlig da.. men men skal bare ha litt mer drag i den :) du vet ikke hvorfor det gnister så på stiften min gjør du vel? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 gikk den bra med turbo på da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 den gikk bedre enn en 2 liter det var vel målet hans. han brukte turbo fra en 2'er golf 1.6 td. har ikke peiling på hvorfor det gnister Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taasen Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 He he da var det jo litt guff i den da.. går jo bra med 2 liter til vanlig så.. ja ja det for bare gniste ser hvor lenge stiften holder :) jeg tenkte 940 turbo håper det funker bra, vi for se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 940 turbo? Det er vel en garret t3? Noe som blir for stort. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.