Roberto Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Problemet mitt er en kortslutning på ukjent sted. Her er hvordan det sjedde: 1- Bilen har virket helt fint 2- monterte Sub med forsterker 3- virket i 3 timer, så gikk bilen tom for strøm med mindre jeg hadde høyt turtall, uavhengig av om anlegget var på eller av! 4- koblet fra hele anlegget, samme problem! 5- 1 ohm motstand mellom + og minus kable når + kabel er koblet fra batteriet og anleggets kabel er vekk, så der kan det IKKE ligge. 6-Ikke èn sikring har røket, altså tyder det på at det ligger i dynamo\starter..`? 7-Det ligger garantert ikke i anlegget, da det er uendelig motstang mellom kabelen der og gods, + 1 ohm kom med denne kabelen frakoblet +. Noen som har noen forsalg? Kan det være noe som har svidd i dynamoen, jeg tviler, da det virker som den lader iogmed at bilen gikk på turtall. Kan det være noe som har smeltet i starteren, all strøm går jo ned dit, så videre ut på ledningsnettet.... ? Noen som har noen gode ideer? Bilen er en 87 Monte Carlo, SBC 305 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 1 ohm mellom + og jord ved batteri utkoblet ? Er jo full kortsluttning det.. Sannsynligvis generatoren din som ikke har tålt den "nye" belastningen din ( forsterken ). Sjekk den for feil.. Skal være ca 14.4V ladespenning ved tomgang, over batteriet. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by Hondaen 1 ohm mellom + og jord ved batteri utkoblet ? Er jo full kortsluttning det.. Sannsynligvis generatoren din som ikke har tålt den "nye" belastningen din ( forsterken ). Sjekk den for feil.. Skal være ca 14.4V ladespenning ved tomgang, over batteriet. Jada, det der er greit, men hvordan mener du jeg skal få motoren min igang da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Idag koblet jeg fra dynamoen. da var det motstand. Koblet den på igjen. Fortsatt motstand. Koblet til batteriet, på med startkabler, ingen problemer... Nå må jeg si at jeg virkelig lurere her!! Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Hva er ladespenningen din nå da? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy405GTX Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 høres nå for meg ut som du har en ledning som ligger løst, eller avisolert og kommer i kontakt med shasi når du svinger.... kan være greit og få gått over det meste av kabler.... Siter go fast go strong ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Har nå svært lav ladespenning, ca 12V max.. Så denne dynamoen er nok klar for en viss hau...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg