Kenti Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 jo det kan de.....240 er ikke typegodkjent med mer enn 220 hk....bla norge vettu:P :deng :thanks Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 norge vettu:P :deng :thanks Det gjelder i sverige også:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Det gjelder i sverige også:m'm: Det var da kjipt..... Vil ha R motor...!! Som er godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Det gjelder i sverige også:m'm: er vel litt andre regler der da men Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Det var da kjipt..... Vil ha R motor...!! Som er godkjent. Jeg ville også satset på 850 motor isteden, da kan du også bruke sprutet. Tviler på du kan bruke s60r sprutet, da det nok er integrert med alt fra sentrallås til airbags.. Kanksje ikke helt så ille, men.. Du kan for all del søke og skrive i søknaden at du vil justere ned turbotrykket til du er under grensen på 220hk/280nm. ps. det blir billigere å satse på 4'er, om effektmålet ditt er "normalt", men til gjengjeld er hvitblokk fetere, bruker gjerne mindre bensin og er en bedre balansert motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Er ikke verre en og få den justert og bremset til under 220hk. min er jo godtjent med 6 er og dobbelturbo. og den har jo 204hk uten turbo.wwq Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Er ikke verre en og få den justert og bremset til under 220hk. min er jo godtjent med 6 er og dobbelturbo. og den har jo 204hk uten turbo.wwq det kan vel gå:P men S60R motorn er vel orginalt på mer en 220 og er levert med turbo... veit ikke hvordan BT stiler seg til det? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Så kanskje man skal gå for 850 T5 motor, T5 bremser, men R felger? Hvor stor er bremsene på en 850 T5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 BT ser da ikke forskjell på hvilken 5er du har... har gått for mye skole de.... Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 BT ser da ikke forskjell på hvilken 5er du har... har gått for mye skole de.... hehe det var en god en:) da kan du jo bare si jeg "har 850 T5 motor jeg" da er det 0 problem å få d godkjent;) Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Det skal jeg huske ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 hehe det var en god en:) da kan du jo bare si jeg "har 850 T5 motor jeg" da er det 0 problem å få d godkjent;) Er vel ikke så enkelt tror jeg, det er jo 225hk i T5. Du kan si at det er en 2,0 med lavtrykksturbo,den er det vel 170 eller 180hk i, du må bare forandre på stemplinga på motoren. De er like å se på bortsett fra turbon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Er vel ikke så enkelt tror jeg, det er jo 225hk i T5. Du kan si at det er en 2,0 med lavtrykksturbo,den er det vel 170 eller 180hk i, du må bare forandre på stemplinga på motoren. De er like å se på bortsett fra turbon. er en god del som har fått dette godkjent så d skal vel ikke være no problem tenker jeg Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Angående det folk sier her, vedr. bremsing til lavere effekt, så må jeg bare tipse dere om at det vil komme regelverk der dette ikke lengre vil fungere. Det nye regelverket er nemmelig at effekten som gjelder, er den som er høyest av enten nåværende effekt eller originaleffekt. Dvs. en nedtirmmet t6 motor vil i fremtiden ALDRI bli godkjent i en volvo 240. Videre, heter det seg at det ikke med enkle hjelpemiddel skal være mulig å øke effekten. Yep, heia Norge! SFOOR er ikke ute for å hjelpe billistene, sånn som jeg har forstått det. Om 850 lavtrykksturbo motor er samme inni som en t5 eller en r motor, ville jeg valgt den med lavest effekt som utgangspunkt og godkjent denne i original stand. I ettertid, kan man da søke om å øke effekten til da feks. 220hk, eller man kan bare få en effektmåling på 220hk eller mindre, ved godkjenning. Problemet ved 220 turbohester i en 5/6cyl, tror jeg blir momentet. 280nm er max man får godkjent, uten tũv. Volvo vil ikke gi oss spesialgodkjenning og b.t. krever da spesialgodkjenning til det aktuelle kjøretøy, om man skal godkjenne noe utover det volvo gir som fabrikkgodkjenning (les godkjente produktendringer). Ja, jeg vet det er kjipt og kjedelig, men sånn er det. Man kan krangle og stresse, eller man kan gjøre det enkelt og greit, godkjenn den med max 220hk og max 280nm, så kan dere heller krangle med b.t. i ettertid og heller prøve å få godkjent en eventuell effektmåling. Vær ellers obs på at om en bil er importert, er det f.reg. i Norge som gjelder for effektøkning, ikke bilens alder, som mange tror. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 jo det kan de.....240 er ikke typegodkjent med mer enn 220 hk....bla Det er bare hvis det brukes orginale Volvo deler;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.