Gå til innhold

Tips til oss som tar sertifikat!

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Jeg driver og tar sertifikatet, og håper på at jeg har det i handa i løpet av en måned. Har langkjøring og mørkekjøring + teori prøven igjen.

 

Har dere noen tips til teorien? Jeg blir litt forvirra av de oppgavene, idiotisk laget! (har tatt en del tester her og der på nette, men rams gjerne opp alle stedene som du kjenner til, hvor de har gratise tester...

 

Enn med oppkjøring?.Bare kom med noen tips eller erfaringer hvis du har! =)

 

På forhånd takk!

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv opp svara i lommetørklet og lat som du sitter å tøreker av deg svetten i panna mens du egentlig leser av svara. Sånn som i Donald blader. Har ikke prøvd enda, men burde funke, alt som står i Donald er sant ;)

 

Neida, bare pugg masse. Burde gå bra da.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Når du har oppkjøring, vis tydelig at du ser i speilene ved å vri litt på hodet osv.. Sensoren legger ikke nødvendigvis merke til at du følger med på det som skjer bak bilen når du sitter der stiv som en stokk og bare beveger øynene dine.

 

jo de har speil oppi høyre hjørnet for å følge med på øynene til føreren, men for all del, beveg på hodet også og vis at du er med om hva som skjer! Husk alltid blinklys og sjekk blindsona i hver rundkjøring og husk at det alltid er to felt i en rundkjøring samme hvor stor/liten den er. Mange stryker i rundkjøringer... Lær deg hvordan du skal kjøre i de. Vær også avslappende og lat som du kjører med kjørelæreren din eller annen annen tullebukk som du vil prøve å vise hvor god du er til å kjøre! Det viktigste må være at du er avslappende og helt rolig. Da går det mye bedre! :) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

sett deg inn i trafikken, lær skilter, og ikke minst, lær deg å les trafikken, da går alt som det skal

 

Korrekt! :)

 

Om du kan trafikken, om du kan se for deg situasjonene osv.. Så går det bra.

 

Og et tips er vel å ikke gå over prøven å endre på svarene.. For du kan fort bli usikker på om du har gjort det rett også endrer du, også blir det hvertfall galt.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok faktisk prøven i dag tidlig og sto. Fikk 26 feil da:o men det hadde jeg regna med da tok det ikke så veldig serriøst.

 

http://www.dagbladet.no har jo en fin en test.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass VELDIG godt på forbikjøringer på oppkjøringa, av fotgjengere, RULLESKI HORER, sykklister osv. Om det er en sving langt unna så må du tenke på at en R-sykkel kan komme i 300.

 

Og husk at Sensorene kan leste tankene dine, ihvertfall han som blir kalt for "strykejernet" i drøbakk!

 

Plasering inn i kryss er også viktig.

Husk å skru på lys i tuneller.

Kjør heller for sakte enn for fort, men ikke kjør som en kjærring for da stryker du.

Ikke virk hissig, og bli irritert på andre idioter som ikke kan kjøre.

Ikke gass fort på ut fra kryss for å "rekke" og komme ut forann en bil, ta deg heller god tid.

Få "overblikk" når du kjører forbi kryss i god tid så du slipper å bremse kraftig opp.

 

Osv osv....

 

 

Har oppkjøring selv på Mellom tung om 8dager og bil om ca 4uker.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThugstaRacing

Husk at på teoriprøve må du passe på dette:

 

I svar det står alltid, er ALLTID FEIL

 

I svar det står aldri, er ALDRI RIKTIG

 

Husk dette så går d bra..;)

 

 

Ja sant det. Godt tipps.

 

Jeg tvang forresten morra mi til å ta den dagbladet testen ista fordi hun ikke kjønte at jeg fikk 26 feil... Hun fikk 48 da:)

 

Så hvor viktig disse testene er vet jeg ikke helt.

 

Og husk at aktpågivende er det samme som oppmerksom.

Kopling er kløtsj.

Det kan no lønne seg og lese igjennom en synonym ord bok før prøven.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt uforberedt på teori (som meg, fikk 12 feil da :P)

 

Spør kjørelærer om han kan ta en time eller to med deg rett før oppkjøring, så du får vekk den fomlingen i begynnelsen av oppkjøring og føler deg mer trygg :)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Jeg driver og tar sertifikatet, og håper på at jeg har det i handa i løpet av en måned. Har langkjøring og mørkekjøring + teori prøven igjen.

 

Har dere noen tips til teorien? Jeg blir litt forvirra av de oppgavene, idiotisk laget! (har tatt en del tester her og der på nette, men rams gjerne opp alle stedene som du kjenner til, hvor de har gratise tester...

 

Enn med oppkjøring?.Bare kom med noen tips eller erfaringer hvis du har! =)

 

På forhånd takk!

 

Kjør masse bil!!! :) Da er det lettere å stå på teorien også:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår