[dEvil] Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 har fått en slags tikking i toppen av motoren... tikkingen øker sammen med turtallet... noen som har noe peiling på hva det kan være?? Siter Audi S2 2.2 20v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Ventilløfterne dine. Prøv en annen, og bedre olje til å begynne med. Tikker den konstant, uten å stoppe når motoren begynner å bli varm er det på tide å bytte løfterene. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 har samma shiten på min...tikker når den er kald... pleier og stoppe og tikke når den blir varm...pleier... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Prøv en annen olje, noen sier de skal helle på tykkere olje men på min er det helt omvendt. Mistenkelig? Funker ikke dette, og du har dårlig råd. Ta av topp-deksel, kam akslingen og løft ut løfterne og kok de i diesel. Gjerne i Mors fineste gryte. Dynk de godt i olje når du monterer de, slik at det ikke blir en tørr-start. Har du råd, kjøp nye istedet for å koke de! Koster ca 4-500 pr stk om jeg ikke husker feil. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 har samme pakka jeg, og i går var det værre enn tidligere.. fikk også vite at det mest sannsynlig var den ene ventilløfteren. er dette noe jeg klarer å bytte aleine (har ikke stort peil på motor), eller bør jeg taue inn en kompis som har litt peil? Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[dEvil] Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 får prøve å bytte olje først da..... takker for tipsene...:) Siter Audi S2 2.2 20v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by metz har samme pakka jeg, og i går var det værre enn tidligere.. fikk også vite at det mest sannsynlig var den ene ventilløfteren. er dette noe jeg klarer å bytte aleine (har ikke stort peil på motor), eller bør jeg taue inn en kompis som har litt peil? Kjøp deg reperasjonshåndbok fra Haynes, har du den klarer du det meste. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Det er flere som har tikking gitt.. akuratt samme jeg og.. men har ikke gjort noe med det.. kan jo være tegn på "dårlig" olje ell gammel olje.. Min tikker mest mens den er kald.. men det er den veldig lenge også på sommern.. noe rart med det der gitt. har en delbil med overhalt topp har vurdert og ta den over fra den, for der var det nye ventil løftere og alt men men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Bilen min tikka så vidt det var littegrann.. dro på torshov og kjøpte en boks med no smørje til å helle på.. no wynns shit trur jeg.. skulle visst liksom vekke løftera til liv eller noe.. funka som faen gitt Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 en gang jeg bytta olje forrige sommer så hadde jeg på no sånn ventil rens ell no kjøpte også på torshov tru e.. det funka bra det :) skulle egentlig kjøpe det når e bytta olje nå også men ble ikke så e kjøpte det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.T.I Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Skru av olje-lokket øverst på motoren og start opp fort deg ut og hold ett hvit papir 10cm over åpningen, dra i gassen.. kommer det oljesprut så har du kanskje gjennomslag i motoren. Mulig det forårsaker tikkingen?? Da kan man kast motoren.. Moi :) Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg