Gå til innhold

Min Daihatsu Charade TS 1L 1988mod

Ranger emnet


Plimp

Anbefalte innlegg

WOW! hold the press! æ fikk en anna ide..

 

huske du forige DB drag?

07_23_79.jpg

 

sku ikke bygge db drag bil av den da?

 

 

Må bare nevne at dette er 1. plass fra DB-draget. ;)

Om det er noen som lurer så spilte jeg 136,5db med tett bagasjeromm...

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja.. Ta en liten titt på motorfestene som er i charaden... ligner litt på honda må jeg si.. skal se om jeg har noen andre motorfestebilder... :)

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle CB-motorer er 3-sylindra, 4-sylinderene er H-motorer, HC er 1.3, mens HD er 1.6. Toppmotoren i HD-serien som originalt ble levert i Charade var HD-EG, og finnes i G201 DeTomaso.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik: Ser du har litt mere kunnskaper en meg når det kommer til Charade.. Kunne du ha vært så snill å gitt meg en åversikt over hvilken motorer som passer rett i min charade? Og hvilken modell er det? Ser det nevnes g11, g100 å alt det der. En plass må jeg begynne å få litt kunskap og siden du har mye kunnskap fra før av kunne du sikkert hjelpe meg litt på veien.. ;)

 

 

Feks:

 

1. Motorkode - Motorvolum - kw/hk - Motorfester

2. Motorkode - Motorvolum - kw/hk - Motorfester

3. Motorkode - Motorvolum - kw/hk - Motorfester

o.s.v.

 

 

Du hadde vært meget behjelpeli hvist du kunne ha gjort det..

 

 

 

 

Per jonny

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, let's go.. G er ikke motorer, men karossier.

 

G10 = 1979 - 1983

G11 = 1983 - 1986

G100 = 1986 - 1993

G201 = 1993 - 2000

 

 

G10

1982_Daihatsu_Charade.jpg

 

 

G11

1983_Daihatsu_Charade.jpg

 

1985_Daihatsu_Charade.jpg

 

 

G100

1987_Daihatsu_Charade.jpg

 

 

G200

1993_Daihatsu_Charade.jpg

 

 

Så, motorer til din G100. Du har 3-sylinder, som betyr at alle tre-sylindere er bolt-on, til og med verstingen CB80. Alle CB-motorer er 1.0 liter.

 

Enkelt mellomrom = under samme motorgruppe som de i fet

Dobbelt mellomrom = ny motorgruppe

 

CB = 3-sylindre, 993cc

 

23 = SOHC 6v N/A - 38 Kw (denne har du)

 

60 = SOHC 6v turbo, forgasser - 50 Kw

 

70/80 = DOHC 12v turbo med intercooler, direkte innsprøytning (EFI) - 78 Kw

 

 

EF-JL = 3-sylinder, 660cc SOHC 12v turbo med intercooler, EFI - 45kW

 

 

EB = 3-sylinder, 550cc SOHC forgasser, 40kW

 

 

H = 4-sylindere

 

HC-E = SOHC 16v N/A, 1300cc, EFI - 90 hk

 

HD-E = DOHC 16v N/A, 1600cc, EFI - 105 hk

 

HD-EG = DOHC 16v N/A, 1600cc, EFI - 130hk

 

 

Får håpe dette hjalp litt for deg, det er CB-motorene du helst vil ha, de går rett oppi (dette er noe jeg vet, litt usikker med hensyn til EB og EF-JL), og CB60/61 er den enkleste motoren å finne, ettersom det er noen Turboer som ble solgt i Norge, og disse finner du på høggere. CB70/80 er motoren millhouse har i sin GTti, som aldri ble solgt i Norge.

 

H-motorene går ikke rett over, da må du modifisere motorfestene og det koster mer enn det smaker, ettersom det kun er HD-EG som er veldig potent, HC-E er grei men den er ikke noen rakett, og HD-E er i originalform heller ikke en superbil. Selvfølgelig, på drøyt 850 kg utgjør det jo noe forskjell, men hvis jeg først hadde hatt en 3-sylinder tror jeg ikke jeg hadde giddet å bytte over til en 4-sylinder. Da er nok original turbomotor veien å gå.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine damer og herrer, DET kalles en MEGET nyttig og bra post! :thanks

utrolig bra vist du satt deg ned og lagde den oversikten nå.. det er sån webside om cherade materiale!

 

 

men den turbo 3 cyl saken.. CB 70/80, hva må man betale for et eksemplar trur du? å hvor kan man begyne og leite?

og hvordan pris må man opp i for en i vedig bra stand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tusen takk til deg som orket å lage en SVÆRT nyttig og oversiktig post. Har aldri kommet over noen som har laget det så bra. :)

 

Så det er CB60 eller CB70/80 som er mest aktuellt eller populært å klemme nedi charaden. Må det byttes noe bremser framme og bak for å få det godkjent (ja, d skal godkjennes) eller er turbo bilene satt opp med samme greia som står på nå?

 

Har mange spørsmål å spørre når jeg tenker meg om. ;)

 

Jossa: vi har en del å tråle etter på huggern ;P

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat hva CB23 er utstyrt med i forhold til CB60/61, men det sier seg vel selv at når effekten er dobbel fra CB23 til CB70/80 trenger man oppgradering. GTti, bilen med CB70/80 har blant annet skivebremser bak og ventilerte skiver foran.

CB70/80 er ikke noe du får kjøpt på Rimi, så jeg tror egentlig ikke du skal håpe på å finne mange på huggeren. CB60/61 er langt lettere å få tak i. Skal du ha deg CB70/80 hadde jeg personlig heller importert en GTti framfor å bytte over til din CB23.

CB60/61 er det du vil ha ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om jeg blir å satse på CB60/61 siden den er både enklest å få tak i og turbomotor. Skivebremser står vel på GTti bilene orginalt? Hadde tengt litt på import av en GTti, men siden jeg har en liten bil som er et bra utgangspungt så bygger jeg på den. Det er jo ommbygginga som er hele morroa. ;)

 

Ellers noen tips & tricks når det kommer til bremser?

 

 

 

ser ut som det endelig blir litt fremgang her nå ?:)

 

Ja vil tru det blir litt fremgang her nå.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette vil bli så bra med 4wd, dessverre. Det er kun 16v-motorene som går overens med 4wd-systemet Charade bruker, ikke CB-motorene. Personlig har jeg lyst på en G100 HD-EG 4wd, men slikt koster penger og krever en halv G201 i tillegg til en G100. Det er imidlertid enklere dersom du har en G100 HC-E fra før av (dette var den eneste H-motoren G100 ble levert med i Norge, HD-EG 1600 16v ble levert i Japan, i G200 utgave), enn dersom du har en CB23, ettersom du som sagt må modifisere motorfestene.

Kort og godt, CB og 4wd går ikke overens, men det gjør HD-EG og 4wd.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Da er det bare å begynne å lete etter en CB60 til Charaden. Har sedd litt på DB til huggeriene her i tromsø og det var lite å finne av motorer. Har du noen forslag om hvor jeg kan finne en rimelig CB60?

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. du kan jo kjike litt på

http://www.bruktbildeler.com/

 

 

ellers e det en svensk side som e nokka av det samme.. men æ huske ikke eller finner adressen :mat

 

 

 

edit: fant masse charader på den linken.. vet ikke heeelt om det er rett år osv.. men velg hel bil.. så finner du mye bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår