cashgrow Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hei! Har en 97 A3 1.8 ambition, og noen ganger når jeg skal starte bilen, vrir om nøkkelen, startern brummer og så dør den igjen. så blinker det i startsperre lyset. kan dette komme av dårlig batteri i nøkkelen? eller er det noe annet.. lyset i nøkkelen er gått. - Aleks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EIO Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 hei, jeg hadde samme problem. Er nøkkelen veldig skiten og det ligger mye "dritt" i sporene kan det hende at startsperren slår ut. Jeg renset nøklen og siden det så skjer det ikke ofte, har hendt kanskje en eller 2 ganger til på to måneder. kan også være at tenningslåsen begynner å bli slitt, kan være en kombinasjon. "correct me if i'm wrong", jeg tror at den lille chipen som sitter i nøkkelen får spenning fra tenningslåsen. Siter - 02 Audi A4 1.8TQ - 91 BMW 325iA x 91 BMW 318i x Audi A3 1.8 Ambition x Renault Laguna 2,0RT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ahhh.. nydelig, skal prøve dette med en gang. takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR_A3 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ahhh.. nydelig, skal prøve dette med en gang. takk! Jeg hadde lignende problem på gamlebilen min.. da viste det seg at det var chippen inne i nøkkelen som var gåen. Når jeg prøvde reservenøkkelen så startet bilen på første forsøk :) Siter -Audi A4 1,9 TDI AVANT -08 (om 10 uker) -Audi A3 1,6 (straks solgt) -(Skr)Opel Omega 16v 2.0l stv. -99 (solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 da er det sikkert noe med chippen. prøvde å rense den men på første forsøk så ville den ikke starte, ca 2/10 starter den ikke. dyrt å file nye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hva slags nøkkel er det snakk om? Flip eller vanlig? Vanlig er dyr og file opp, for da kjøpes det inn ny nøkkel med ny startsperrechip og uslipt blad, mens på flip-nøklene kan bladene skiftes ut med nye uten å bytte inn nøkkelen. Har 2stk slike blader liggende selv, betalte i underkant av 100kr inkludert frakt fra Tyskland. bestillt gjennom bekjente. Men, gir deg en pekepinn. :) Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 det er en vanlig nøkkel uten flip, hvor mye er det snakk om ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 ser keychange tutorial i prosjekttråden din Xander, kunne godt tenkt meg å gjort det samme, ordnet meg fj.st.s.lås, kjøpte du vag-com'en på ebay eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 ser keychange tutorial i prosjekttråden din Xander, kunne godt tenkt meg å gjort det samme, ordnet meg fj.st.s.lås, kjøpte du vag-com'en på ebay eller? Kjøpte min Vag-Com på http://www.ross-tech.com. Men, tror det er noe feil med den, for jeg får ikke tilgang til 2 moduler. Får beskjed om "Too many communication errors!", så blir vel til at kabelen sendes tilbake for en replacement. =/ Kabler fra ebay skal fungere finfint det, men da anbefaler jeg deg å kjøpe en serial kabel. USB versionene er versioner med innebygget serial interface adapter slik at kabelen fremstår som en seriekabel, mens det i realiteten er en driver som lager en virtuell com-port på usb-porten din. 3. Parts kabler lar seg ikke lage som skikkelig USB enda, fordi de orginale fra Ross-Tech har en liten "dongle" i seg som godkjenner at kabelen er ekte. Tenkte å demontere litt i bagasjerommet og se om det er mulig og finne ut hva slags pumpe som sitter i bilen ved å se på selve pumpen, siden jeg ikke kommer inn på den modulen jeg trenger. Om dette går kan jo du gjøre det samme, så kan jeg komme med den "beste" løsningen for deg. :) Lykke til. Ps. Er vel snakk om rundt en tusenlapp for ny nøkkel, programmering og sliping hos Audi når det er snakk om vanlig. Flip-key er omtrent 1500kr. Hvis du skal få dette gjort, så spør om du kan få koden de requester Audi om å få, for da kan du legge inn nye nøkler selv senere, bare endre datoen på datamaskinen du gjør det med til samme dato som når du fikk koden. De har en utløpstid på 24t. Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Har hatt samme problem et par ganger, men da gikk startsperren helt i lås! Tok turen til Møller, så kodet de om nøklene for meg. Kostet meg 300-400 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 tror nok jeg må kode om jeg og, testet verksted nøkkelen som oppførte seg på akkurat samme måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 har samme problemet selv... er dette normalt på audi a3..? at man må kode om nøkkelen etter så lang tid....? Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.