GrønnGTI Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Har et spørsmål som jeg har fått mange forskjellige svar på. Derfor spør jeg litt innpå her også, sånn at jeg blir enda mer forvirret, hehe! Har ganske nylig kjøpt meg en golf GTI. Han som hadde den før meg har stillt opp turbotrykket ved hjelp av denne N75 ventilen. Måleren viser et turbotrykk på 1,1 bar på max. Da jeg snakket med han som hadde bilen før så sa han at du kunne stille turbotrykket opp til 1,2 bar uten å gjøre noe med bensintilførselen, som større dyser og bensinpumpe, og at "computeren" stiller bensintilførselen i forhold til lufttilførselen automatisk. Men da jeg snakket med ts-racing sa de at jeg ikke bare kunne stille opp turbotrykket uten å stille opp bensintilførselen, og de var overrasket over at jeg ikke hadde svidd stemplene allerede.. Noen som har en mening om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Du bør få sjekket opp mer nyaktig hva som er gjort med motoren din. Org lader den 0.6. Eneste jeg ser for meg er at det er en boost controller tilkoblet n45 ventilen. Og at det ikke lenger er org hjernen som styrer trykket. Eller kanskje mest sansynlig - bilen er chippet..... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GrønnGTI Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Nei bilen er ikke chippet, og den har heller ikke boostcontroller. Eneste som er gjort med motoren er at turbotrykket er stillt opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trx_Andersen Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Har bilen din skinn? Tror han du kjøpte den av, tjente skam godt med penger på den. Men har også hørt at det ikke er bra for bilen bare og justere opp trykket. Ringte og hørte på den bilen. Og han påstod at det ikke var noe problem. Men ville ha skrudd det ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Det burde ivertfall ikke vert justert over 0.9 som er det trykket som gir feilmelding i hjernen ( hvis den ikke er chippet ). Dette er gjort på en "jalla" måte om det ikke er chip eller boost controller. Du vet ikke om mengden bensin er riktig i forhold til menden luft... Det kan føre til store skader på motoren. Med tanke på dette og det andre inlegget over hadde jeg vurdert å heve hele kjøpet. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GrønnGTI Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Har skinn ja.. Ga nå ikke så veldig mye for den, så kan ikke tenke meg han tjente så mye på den :p Har tenkt på å chippe den, men har vært litt i tvil siden den går veldig godt som den er. Men kan vel være greit å gjøre det slik at jeg vet alt er riktig og ingenting går til helvete!! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg