t0ffel Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Hellu. Har en sub jeg tenkte jeg skulle koble i 4 ohm. Det er 4 spoler på subben, og hver spole er på 4 ohm. da må jeg seriekoble for å beholde 4 ohm? pluss til minus pluss til minus osv. alacocaina eller er jeg helt på bærtur nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 du seriekobler 2 og 2 av de så du får 2 tilkoblinger på 8 ohm. deretter kobler du disse 2 i parallell så er du nede i 4 ohm totalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t0ffel Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 takk for raskt svar! skal hive mæ rundt å få smokka dem inn i bilen! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Hellu.Har en sub jeg tenkte jeg skulle koble i 4 ohm. Det er 4 spoler på subben, og hver spole er på 4 ohm. da må jeg seriekoble for å beholde 4 ohm? pluss til minus pluss til minus osv. alacocaina eller er jeg helt på bærtur nå? Bærtur... To spoler på 4 ohm kan aldri kobles til 4 ohm. Parallellkobling halverer og seriekobling dobler. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Bærtur...To spoler på 4 ohm kan aldri kobles til 4 ohm. Parallellkobling halverer og seriekobling dobler. Mvh Stian sant det du sier, men han har 4 spoler da, ikke 2... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 sant det du sier, men det er nok du som er litt på villspor nå, for han har _4_ spoler, ikke _2_... ;) Ja det er sant :P Leste to spoler jeg... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg