VWmannen Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Lurer litt på hvordan jeg skal løse dette.. Har en 1`er med 8x14" hjul og nå ca 80mm senking.. men den må mere ned skal det se fornuftig ut.. Problemet er at dette er i aller høyste grad ett budsjett prosjekt så høydejusterbare ben er ikke ett alternativ (Hvis ikke noen har fremre ben bibibillig til salgs da) Bak løser jeg det med KW-ben jeg har liggende og litt mixing.. men forran er det værre. Har kappet senkesettet som sitter der, men tør ikke ta mer da demperene beygnner å bli farlig mye lengre en fjærene :( (Drar jeg ut demperen blir det en 5-6 ca åpning mellom fjærtopp og fjærskål. Finnes det dempere som er så mye kortere ? Hvordan løser dere dette ? Jan Brede vwmannen@online.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Skjær av toppen på støttdempertårna bak og skjøt inn så my du vil ha den ned, ikke helt bra men det går sikkert;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Har du noen bilder av kjerra ell ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWmannen Skrevet September 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Er ikke mye å ta bilder av enda... Skal legge ut noen når senkinga er ferdig, dilldallet på plass og den er lakkert. VWmannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texx Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 skjønner problemet ditt :( har det samme selv, min er senka mellom 75og80mm å den blir litt for høy forra'n, å kan nesten ikke senke den mere pga bunnpanna, har alerede kjørt 2 hull i den :( så må nokk ha på 15" felger tror jeg skal det bli bra Siter Golf IV GTI X - Golf 1 G60Turbo X - Golf 2 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Koni har dempere med 50 mm rebound og Spax hadde ihverfall før med 70 mm rebound Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Utengewinde er det litt vanskelig med så mye senking... Har 100mm forran på min polo og det er nesten ubrukelig,uten gewinde. Er steinhard, 30mm rebound..... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 siden dette ikke skal koste noe, kan du prøve dette: få noen som har dreiebenk til å dreie ned demperne dine foran, og lage nye gjenger lenger nede. har gjort dette sjøl og det funka meget bra =) da kan du jo senke så mye du vil, så lenge drivakslene går klar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 åssn festa du demperen i dreiebenken da?? er litt vanskelig og få hele stasen med fester og all ting inn i chuck'en da.. -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Lag en lang "mutter" som du setter i chuck`en - og skru demperen inn i denne ? vet ikke om det funker - var bare en ide som datt inn .... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 me kapping dreiing å sveising komme du litt ned, men vis du flytte støtdempartårnå lengre opp på vangane komme du endå lengre ne. =o) :cool: Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Man trenger strengt tatt ikke dreiebenk heller. Man kapper demperstangen med sag, og finner en gjengebakke som er riktig gjengestørrelse, og gjenger opp igjen. Vips........ferdig :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 jeg ha et sett med brukte bempere liggende så jeg kan prøve og dreie den ned pg gjenge opp, men jeg tror at stanga er glasshard. (ved extrem senking av mk2, bak er originale mk1 dempere fine. er ca 5cm kortere helt utstrekt.) -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 22, 2003 Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Originally posted by VWmannen Hvordan løser dere dette ? Jan Brede Ta deg ekstrajobb og kjøp gewinde! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2003 Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Skal du ha det skikkelig lavt kan du ta inn billige 80 sett fra Tyskland for kun få tusen lapper. Flyter over av billige gewinde i Tyskland om dagen også................... Men "buy cheap, buy twice" Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg