prodigious Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 Høres bra ut;-) Får se om jeg får prøvd meg litt ila. denne uka;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Jeg har også lagt dem opp foran døra, og deretter inni dashbordet bort til spilleren. Tror vel at jeg også la kablene på samme side som ble nevnt her, altså strøm på høyre side (siden det er på den sida batteriet er), og alt annet på venstresida. Videre kan det nevnes at jeg måtte til med boremaskin for å lage hull til høyttalerkablene ut til døra mi. Mulig det finnes "snillere" løsninger på dette, men jeg ville ha det mest mulig usynlig :) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 I min Polo ligger det allerede en kabel på førersiden. Siden dette mest sannsynlig er en strømledning, bør vel strømkabelen til anlegget også gå på denne siden? For å unngå forstyrrelser altså? Vet det blir litt kortere kabelstrekking dersom man tar det på den siden batteriet står, men siden man skal skille strøm fra signal osv..? Jeg er også litt interessert i at ledningene skal være mest mulig usynlig, men får se hvordan løsningen blir med dørene..Vil helst slippe å borre. Trakk dere signalkabelen og remote fra bagasje og fremover opp til spiller, eller omvendt? Så dere skrev at dere la kabelene opp foran døren og bak dash bort til spiller..men sa ikke hvor dere startet..mulig jeg ikke tenker så langt..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Når det kommer til tilkobling av spiller...de fleste nye spillere kommer med ISO-kontakt...men dette er vel ikke noe som sitter originalt i polo'n..vil man trenge adaptere, og isåfall; hvor får man tak i slike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Biltema har noen, ellers får du finne en lokal Bilradiospesialisten eller noe i den duren. Hvis du ikke skulle finne noe passende, så er det ikke så veldig hokus-pokus å lage egen heller. Sålenge du skal skru annlegg selv er det ikke mange ledningene du trenger, og behovet for en ferdigmekka iso-kontakt er svinnende lite. Du trenger strøm, styrestrøm og jording i utgangspunktet, altså bare 3 kabler. Det som blant annet pleier å komme i tillegg på ISO-kontakter, er ledning til allerede opplagte kabler som går til originale høyttalere, til automatisk antenne ogsåvidere. Altså ikke noe som er relevant på en såpass gammal polo allikevel :) Grunnen til at nyere biler har ISO-kontakter, er for det første for å skape en standard, og for det andre for å forenkle arbeidet med omlegging av kabler. De ledningene du finner som går inn i ISO-kontakten din finner du igjen et annet sted i bilen, så du slipper ofte å trekke nye. Igjen er høyttalerkabler et godt eksempel. Såfremt du vil kjøre høyttalerne på spilleren, og ikke en egen forsterker da :) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Fant en bra tråd her http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=51857&hl= Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Det ble jo ikke så aller verst seendes ut, men jeg skulle likt å høre lyden. Og i alle tilfelle så er det mer komplisert enn min fremgangsmåte :p Men det ga meg noen idéer til hvordan jeg kan gjøre ting neste gang :) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Hmm, det var jo også en måte å gå frem på..men det så jo greit ut til slutt :-) Selv endte jeg opp med å kjøpe ferdiglagde fra Audioscape..de kommer vel snart i posten tenker jeg;-) Men når det kommer til ISO i Polo'n igjen.. så var det allerede et støpsel som passer inn i spilleren jeg skal sette inn. Men nå lurer jeg litt på hva de forskjellige fargene på de originale ledningene er(de som går inn i dette støpselet). Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Strøm, styrestrøm, jord, og sannsynligvis høyttalerkabler :) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Forresten, har du et bilde av de dørsidene du har bestilt? Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Strøm, styrestrøm, jord, og sannsynligvis høyttalerkabler Og fargene på disse er; Strøm=rød og jord=brun/sort? Styrestrøm=? Forresten, har du et bilde av de dørsidene du har bestilt? Jeg har ikke fått dørsidene fra England enda, men det finnes bilder på Audioscapes hjemmesider: http://www.audioscape.co.uk/data/images/Polo00.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 De der så jo ikke så verst ut igrunn. Styrestrøm er aldri godt å si, men den kan typisk gå fra tenningslåsen hvis det er hjemmelaga, slik at spilleren bare virker når du har tenninga på. Hvis den ikke er der kan det hende den går rett til batteriet. Hvilken farge den er originalt aner jeg ikke, men det skal bare være en kabel i den fargen ihvertfall :) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Nei, håper de fungerer fint også, siden prisen var såpass høy. Men det koster å være kar;-) hehe. Får prøve meg litt mer på tilkobling av anlegg så fort jeg får dørsidene, og det blir litt varmere i været;-) Hvordan går det forresten med salget av G40'n a Kim? Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hehe, ja det kan du si. Den står uti gården her enda :p Jeg flyttet nylig fra Stavanger til Sandnes, og i den anledning måtte jo bilen flyttes såklart, så da var det til Satans Veivesen å få prøveskilter.. Turen hjem var koselig for å si det mildt, jeg hadde mye glemt hvor morro den bilen der er :D Nå ser det snart ut som økonomien er forsvarlig nok til å få skilter på den igjen også, så det er mye mulig den forsvinner fra autodb snart ;) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prodigious Skrevet April 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Her kommer noen bilder av anlegget, for dem som bryr seg;-) Hva tycks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg