Gå til innhold

Ny familiebil, hjelp!

Ranger emnet


slayer

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ser etter "ny" familiebil nå, har kikket litt på finn, og har funnet noen som jeg lister opp, fint om dere kan komme med erfaringer osv hvis dere har det om de jeg jeg har på lista.

 

Dere kan også komme med forslag selv.

 

Kriterier:

 

- Ikke eldre enn 2002

- Ikke gått lengre enn 130.000km

- Fint om den har 4x4, men ikke 100% nødvendig

- Stasjonsvogn

- Max pris, 300.000km

- Veldig fint om den hadde hatt isofix fester i baksetet.

- Bra plass til en på snart tre år, og til babyen som kommer i april/ mai

 

Her kommer de jeg vil se nærmere på:

 

Audi A4 - Liten?

 

Audi A6 - Bra plass?

 

Skoda Octavia - ?

 

VW Passat- ?

 

 

 

Flott om det kun ble svart seriøst i denne tråden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har aldri vært borti disse før, noen motor og anbefale forresten?

 

Kjører selv en Legacy 99' med 2l motor, god bil med god motor. Stor plass er det i baksetene og bagasjerommet. 2l trekker godt, er ikke missførnøyd med den. Har ikke hadt noe imot en større motor, men da bruker den mere drivstoff. Kan med stor glede anbefale en Legacy til andre.

 

Tok et raskt søk på t-rex.no og fant mange Legacyer som passer kriteriene dine. Ville valgt en som er fra 2004 og nyere fordi den kom med en stor facelift det året. Fant bare biler med 2liter'n innenfor din prisområde, men den holder sikkert. Prøv en så får du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Octavia får du nå med 4x4 og mener å huske nypris for en 2005/2006 ligger på rett under 300 000 kr. Skoda er jo også kåret til mest bil for penga så det trekker ikke akuratt ned det heller. Har ikke vært borti denne selv, men har kjørt en Fabia stv og var imponert over hvor god den var. Men motoren i denne mener jeg ikke er så kraftig som i de andre du nevner.

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en 06 Skoda Octavia 1.9 TDI som pappa hadde som leiebil litt. Synes det virket som en veldig god bil, og fikk faktisk en følelse av luksus i den. Var det meste man får av utstyr i den jeg kjørte da, som integrert navigasjon, innstegslys i speilen utvendig, skinnseter og sotete ruter. Motoren bråker endel utvendig, men var veldig godt støydempet innvendig så var veldig komfortabel og fin. Bedre støydemping enn i en 2005 passat jeg har kjørt. Det eneste negative jeg la merke til i Skodaen var at det av og til kom en liten knirkelyd fra dashbordet eller rundt der i noen skarpe svinger.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår