Gå til innhold

ssperf: SS Performance prosjekter og diverse - Nye bygget vårt

Ranger emnet


bmwtarjei

Anbefalte innlegg

  • Svar 549
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grom 3-serie det der uten tvil ja..

 

@dr_s: er det v10 fra e60 eller e39 du mener? såvidt jeg husker kom vel aldri e39 med v10..i såfall har jeg lært noe nytt i dag også..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kan opplyse om at Hartge aldri har bygd noen av grombilene sine selv sånn egentlig.

Nå kan jeg faktisk fortelle om det for nå er samarbeidet mellom han som bygger for Hartge, og Hartge nesten over.

 

Vi har hatt en familie i Tyskland som har vært nære venner av min familie i over 20 år, dette er en av pappas beste kompiser.

Jeg har farta der nede som et familie medlem siden jeg var liten guttunge, muligens blitt noe påvirka av det, i sammenheng med alle BMW bilene fadern har bygd om i alle år.:thumb Vel, nok om det. Han har et lite lokalt spesialverksted for bmw, og dette verksted har bygd alle Hartge bilene (Når det kommer til Motorombygging/teknisk osv) i mange år nå, i tillegg har han bygd bil for mange av de andre kjente "tunerne" i Tyskland også.

 

Det er ganske enkelt å se på alle E46 M3ene med M5 V8 motor i sin tid som ble levert av både som Hamann, Hartge, Racing Dynamics osv. Alle braketter og fester i motorrom osv. er identisk. Samme gjelder nye M3en som Hamann, Hartge osv osv. leverer. Jeg har stått der utallige ganger å sett Hamann bil på den ene løftebukken og Hartge bil på den andre løftebukken.:iconsm

 

Så Ja, dette er jo på en måte en Hartge V10 M3, men også ikke. Hehe. Det er privatbilen til han som eier det verksted jeg har kjøpt.

 

Bilen er ufattelig grom og kjøre, og går fælt også.

Vi skal gjøre litt små endringer. Bilen var forresten dyr nok som han var så Performance BMW stolene og Ac Schnitzer hjula har jeg bedt dem plukka av i Tyskland og sette på det originale så lenge. Vi kommer til å kjøre org. Porsche GT3 stoler, i kombi. med enkelt skrubur og 4 punkt. Kommer til å skje litt småtteri utvendig også. :confused:

Når det kommer til hjul har jeg et sett 8,5 + 11X19 BBS LeMans som får duge så lenge:)

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 kom vel kun med V8 (på 4 liter?) og 400 gamp, mye likt dagens m3 egentlig.

 

E39 M5 motor er 5 liter V8 på 400hk.

Ikke veldig lik å kjøre som nye M3 V8 motoren nei:)

 

 

Synes du henta ny konebil for litt siden jeg Tarjei? :)

hehe

 

/Ståle

 

Hehe, joda, har jo det da:)

V10 er guttebil:)! :cab

 

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Front og bakfanger er lakkert.

 

Grunnen til at det blir foliert er at da kan den taes tilbake til sin opprinnelig originale farge ganske enkelt.

 

Dette er snarere imot vesentlig dyrere enn en lakkering..

 

Det blir knalltøft og er spent på i morgen da dekorstripen osv. skal på.:)

 

Oracal folie som blir brukt.

 

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår