Gå til innhold

Tråen for oss som har fått, eller laget skader på bil!

Ranger emnet


MrNilsen1986

Anbefalte innlegg

Hehe. Gamle mannfolk med hatt er desidert de skumleste vesene i trafikken. Har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg måtta høgd i bremsa pga at de bryter vikeplikten. Sånn som en gang jeg var INNE i rundkjøringa, og ikke har vikeplikt for andre enn de som kjører forann, kommer det en gammel man med hatt og kjører rett inn. Var en løkka at ikke bilen ble truffet. Det samme med ut fra parkeringer. De står parkert langs veikantene og venter for faen, og så snart du kommer sigende, gir de bånn gass ut, uten og signalisere eller noe.

SKUMLE FOLK!!!

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

 

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser speilet på sprintern ut etter et møte med speilet på en eller annen amerikansk pickup eller suburban lignende bil ikveld:

 

p1010001lg4.jpg

 

p1010002yv5.jpg

 

Stoppa for å se om fyren snudde for snakke med meg, når ingen kom snudde jeg å kjørte for å se om han sto å venta meg. Men fyren stakk tydeligvis. :deng

-vw golf 1,6gl 87 (bruksbil)

-vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil)

-vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier)

-vw jetta 1,6 85 (prosjekt)

------------------------------------------------

x mitsubishi  galant 87 (hugges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bildet av kræsjen, men bilen ble ca 40 cm kortere venstre hjørne forran... bilen retta jeg med traktor:D,slegge:D, og spett:D

 

var med den ascona'n jeg har bilde av, grunnen var at ene bremserøret var lekk, så det var plutselig ikke no bremsevæske igjen.. og når det da kom en 90grader-sving i nedoverbakke så var det bare å trekke pusten og håpe på det beste... takk omp for gode 4pkt belter og en god stol:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært på grillfest hos en kompis i son i sommer (grillfest uten å drikke self). Hadde lånt bilen til fattern en Kia sportage 4wd med en stor kufanger på.

Så når jeg skulle hjem fra son så er det jo noen småveier med dårlig belysning før man kommer på motorveien mot oslo. Var egetlig 80 på den veien, men jeg holdt ca 60-70 pga dårlig belysning og mye svinger så jeg var redd for å treffe et dyr.

Sånn ca 30sec etter at jeg har tenkt det ser jeg hode til bambi rett forran bilen, hører bare dunk og tenker shit håper dyret er dø og ikke bare ligger å vrir seg i veien nå.

Rådyret var steindau og godt var det. Hadde truffet den med kufangern, alt jeg måtte gjøre var å sette på den ene lykta som hadde falt av.

 

Er den eneste ulykken jeg har hatt på 4år. Og var bar det var med bilen til fattern, tror det hadde blitt mye mer skade hvis jeg hadde brukt min vw Bora, hadde nok fått dyret opp på panseret.

Tenkte jo self ikke på å ta noen bilder når jeg sto der da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja måtte jo kontakte viltnemda. Prøvde først å ringe 1881 for å få nr dit, trodde de hadde et kontor med en telefon som var vidrekobblet til en fyr jeg da, men nei da. Måtte ringe politiet også kontaktet de viltnemda for meg.

Kom en bonde å kasta bambi opp på lasteplanet :p

 

Var litt lei ja, hadde et par krampetrekkninger også var det helt stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ene sommeren jeg øvelseskjørte, lå rundt 80' og plutselig spratt det et rådyr ut i vegen. Traff akkurat bakparten på det med ene hjørnet på mondeoen. Det snurra rundt og landet i grøfta 5 meter bortenfor der bilen stoppa.

Hørte det skrek som bare faen i lufte, og det prøvde å kave seg opp da vi kom ut av bilen. Rett bak oss var det en friluftskar med kniv som visste godt hvordan han utdøvde "hobbyen" sin. Tok kniven i strupen på den, 2 sec etterpå var rådyret dødt.

Ringte til politivakta som ringte viltnemda, og når vi dro hjem 1 time etterpå var kadaveret henta.

 

Resulterte i sprekk i blinklyset foran, liten bulk/sprekk i frontfangeren, og noen småhakk og riper på panseret.

 

Rundt 1 mnd etterpå krysset en elg foran samme bilen (da med pappa som sjåfør) Pappa hogg på bremsen og sklei over i andre kjørebanen. Låret tok med seg speilet og ripet opp hele siden. 8-10 meter lange bremsespor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Tja, var ute med en kompis en vinterkveld. Også kjørte vi opp ett byggefelt, på veien ned så rev selvfølgelig han brekk (han kjørte BMW så sjønte ikke hvorfor han gjorde det). Så han sklir ned og stopper midt i veien på siden, og der kommer jeg i 40 km/t, med fullbrems, og sklir kanskje 40-100 meter, er ikke sikker men det var 4 grøftestikker fra der vi kræsja og fra jeg starta og bremse.

 

Skader på min bil:

- Ødelagt fanger

- Knuste hovedlykter og 1 tåkelys

- Inntrykt toppplate og en del andre skader

- Bulka sjerm og Panser.

 

Skader på BMW'en:

- 2 dører

- Og siden på bilen var trykt inn 10 cm

 

Her er no hvordan bilen min ser ut nå og før jeg ribba den for ødelagte deler, har desverre ikke bilde av BMW'n:

http://i118.photobucket.com/albums/o81/JuggerMaster/Bil/Krasj.jpg

 

Og jah, var forresten ute med mercedesen jeg eier, og lekte litt:P var på en smal vei, og kjørte litt fort gjennom svingen. Så det endte i grøfta pga dårlig brøyta :P

Måtte grave den fram, og kjørte bare videre. Kraftige saker mercedes :) (Bilde nede til høyre)

 

 

EDIT: Oj, såg ikke dato på siste innlegg. Fant innlegget på google. :O

Endret av AlphonseSantoro

Toyota Carina E, 1.6L XLI S, 1995

Mercedes-Benz 230 E, 2.3L, 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår