Gå til innhold

Vannlekasje

Ranger emnet


Rsblå

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en kjedelig vannlekasje i min A4 96 mod.

Det samler seg vann i fotbrønnen bak førersetet. Det er ikkje fuktig noen andre plasser en dette. Jeg har lest litt rundt på forumet og mange mener det er døren som lekker. Det snakkes om noe skumgummi tettninger bak dørtrekkene. Er det noen her som vet noe?? Kom med tips!!

Audi A4 1.8t Quattro go`biln

Peugeot 406 arbeidsbil`n

Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe tråpp i gulvet som kan ha løssnet?

vet at det er ei gummitråpp som ledningen til abs føleren går gjennom.. muli den kan ha dotte ut... men når æ hadde lekasje der den pluggen til panseråpneren står ved torpedoveggen, så la vannet seg på gulvet i baksetet.. det er verd å skjekke...

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe tråpp i gulvet som kan ha løssnet?

vet at det er ei gummitråpp som ledningen til abs føleren går gjennom.. muli den kan ha dotte ut... men når æ hadde lekasje der den pluggen til panseråpneren står ved torpedoveggen, så la vannet seg på gulvet i baksetet.. det er verd å skjekke...

 

Ja jeg skal sjekke alt som er mulig å sjekke. Vann i bilen er det verste jeg vet!

Audi A4 1.8t Quattro go`biln

Peugeot 406 arbeidsbil`n

Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står bilen din i oppoverbakke? og det samler seg vann bak førersetet, Om da bilen står i oppoverbakke, har du sjekket om det er vann andre steder? F.eks ved pedalene?

 

På min A4 95 B5 hadde jeg det problemet, Da var det en gummipropp som hadde løsnet. Så mitt tips er da å sjekke alle proppene som står i torpedoveggen.

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det vannsperren bak dørtrekka på bakdørene som er løsnet, relativt vanlig at det skjer på VAG desverre, har skjedd på alle 3 golfene jeg har hatt.

 

Akkurat dette har jeg hørt fra flere med VAG,så det var det jeg tenkte var problemet. Jeg har sjekket alle gummi tettninger i karosseriet og fant ingen feil og siden det er bare bak førersetet det er vått så er det stor sansynlighet for at dette er feilen.

Det er et slags skumgummi trekk bak dør trekket,er dette vannsperren??

Hvordan kan dette i såfall fikses?

Audi A4 1.8t Quattro go`biln

Peugeot 406 arbeidsbil`n

Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannet som går inn i dørene kan ikke komme seg inn i bilen...

har du strømkabel til stereo i bilen? såfall hvor har du lagt den?

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannet som går inn i dørene kan ikke komme seg inn i bilen...

har du strømkabel til stereo i bilen? såfall hvor har du lagt den?

 

Strømkabelen til stereoen er trukket ved siden av panser viren,men med gummitettning rundt så jeg tror ikke det er den. Den kommer ned der releene og sikringene til bilen er. Men jeg vil tro att viss det lekker der så har det vert vått nede ved pedalene og foran fører setet også....?

Audi A4 1.8t Quattro go`biln

Peugeot 406 arbeidsbil`n

Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et slags skumgummi trekk bak dør trekket,er dette vannsperren??

Hvordan kan dette i såfall fikses?

 

På golfen brukte jeg bygginsplast og kutta til. Limte og teipa fast. Nå har jeg aldri vært borti a4 før, så dette er kun basert hva jeg har opplevd med golfene, men vannlekkasjene forsvant etter jeg gjorde det.

 

vannet som går inn i dørene kan ikke komme seg inn i

 

Hvorfor ikke? Er det noe med dørene på a4 som gjør det umulig?

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på stort sett alle dører er det dreneringshull nederst... di drenerer vannet ut av bilen... kan du tenke deg at en bilprodusent desiger en bil der vann kommer inn i coupe'en fra dørene? trenger bare tenke litt logisk!!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår