Gå til innhold

fant meg to calibra jeg!

Ranger emnet


kimelim

Anbefalte innlegg

Ikke at jeg har så my peiling på bil at det gjør noe, derfor må jeg nesten høre med dere her før jeg gjør kolosale feil.

 

Har tatt opp bil lån på 20k, jeg tenkte jeg skulle bruke 30k på bil, ja! (førstegangsbil) :)

 

Og selvfølgelig er Calibra drømmebilen, her er de 2 som er tilfredstillende (begge er på 30k):

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1340448

 

- eu gokjent

- blitt kjørt på nå i vinter så fram fanger fikk en sprekk, skal skiftes med forsikring fortest mulig.

- En liten lakk flekk på panseret (ikke stor) har blitt dårlig gjennomført. dyrt og fikse?

- som dere ser er hjulbuene galvanisert, men jeg trudde dette bare fungerte når bilen var fabrikkny?

- førersetet (på siden). setet er litt opprevet. men har satt på racingblått setetrekk (ikke visende)

 

og som dere ser er motor skiftet, gått lite. reg. reim skiftet osv. positivt!...?

 

stor stereo:

rockford 2*12 tomere sub

rockford høytalere

rockford forsterker 1000w

og aplin spiller

 

også zender stylingen som jeg desverre ikke ser noe til:S fangeren derimot..

 

den andre:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1358271

 

- Fin bil!

- påkostet mye i det siste

- kjørt veldig mye 288k:S

- bør skiftes reg.reim.

-eu-gokjent

 

stereo:

- skiftet spiller og høytalere.

 

begge er 8 ventilere. Har togbilleter til Oslo den 26. så dette haster! (hehe)

kom gjerne med kommentarer, spørsmål og innspill til andre calibraer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zender stylinga er frontleppe og hekkskjørt/leppe. Mangler sideskjørt.

Begge ser forsåvidt greie ut, spør hva som er gjort for galvanisering? Slik kaldgalvaniserings spray?

 

Når først dette er reparert så få sett over rammevanger bake og bakkant av kupeen under bilen. Dette er som regel og plasser de ruster.

 

Begge ser jo forsåvidt greie ut, 8v motoren er en veldig solid motor med lite problemer. Den må nesten sprenges med dynamit for å slutte og gå.

Pluss til siste at det er montert camberkit i tillegg til senkesettet. Problem når de senkes at den sliter dekk bake.

 

Har du litt peil på bil eller anbefales du at du får med en som kan endel om bil?

 

Skriv ut og ta med og les godt igjennom denne kjøpeguiden, tar for seg det meste når det gjelder calibra:

http://www.calibra.no/howto.aspx?id=7

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha! ja, jeg tar med meg en kompis og brodern:)

 

men det er vell den galvaniserte calibraen med lite KM stand som du synes jeg bør gå for? eller?

 

blir så skeptisk jeg når jeg ser slik som bytting av motor å slikt, hehe.

 

hva tror dere forsikringen blir på hvis jeg tar den på mamma? hehe:P (jeg har ikke eid bil før, mamma har hatt noen biler(2-4), kresjet kanskje 1 gang, hvis ikke jeg husker feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasjedeler stortsett...

Slites noen foringer rundt om og bremser, vanlig slitasje.

 

For motor så skal registeret byttes på interval (ryker denne på 8v motoren skjer det som regel ingenting, bare å stille på merker og montere nytt igjen og starte). Utenom dette så er det vel stortsett plugger og småting.

 

Men sjekk etter rust og slikt, som regel det som blir dyrt på calibra.

En annen ting er abs. Vanlig at dette er dårlig vedlikeholdt om det er på bilen. Kan være enkelt som bare å rense tannkransen (børste over) men se litt på det om sånt er på bilen.

 

Men det du kan gjøre er å melde deg inn på calibra.no

Der får du som regel kjapt svar på alt du måtte lure på og hjelp til å få ordnet ting, uansett mekaniker nivå.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår