Gå til innhold

kjøp av 850 noe en må passe på

Ranger emnet


power

Anbefalte innlegg

850 bruker jo en del bensin da.. Min bruker rundt 0.95 ->1l på mila..

 

Da med vanlig kjøring til og fra jobb osv..

 

Edit, glemte å si at det er en 93' mod GLE 2,5 140 hk

 

Også greit å huske på at en T5 225hk har samme forbruk. Min har brukt 0.96 på de 6500km jeg har hatt den (manuell).

 

Det var noe trøbbel med manuelle kasser frem til 1994, så kjøp helst '94 eller nyere. En annen ting er at det dessverre kan oppstå oljelekasje mellom girkasse og motor. Ikke noe spesielt alvorlig, men koster noen tusen å bytte pakningen.

 

Rust er generelt ikke noe problem, men sjekk vanlige plasser..bakluke, dørkarmer, rundt grillen...

 

Generelt sier jeg som dinside.no "sikker som banken" : http://www.dinside.no/php/art.php?id=1460 Du kan evt kikke litt på forumet hos http://www.volvoforum.no - her går det veldig mye i 850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar så langt,syns jeg husker at det er en del lekasjer mellom gir og motor på 740 og 940 også eller tar jeg feil der

trudde dem hadde blitt kvitt det der på disse mod

 

jada rundt litern hadde jeg regnet med på disse bilene og litt under på landevegen så det spiller ingen rolle

98 volvo v70 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mye min er verdt??

 

kjørt 196, 93' 2,5 140hk.

 

Satt inn et anlegg til 25k, nye typen baklykter hmm er vel noe jeg har glemt..

 

 

Revolvolution: hmm, vet du noen løsning på vannproblemene?? Min bil lekker inn litt.. noen plass jeg må tette? Lekker inn att med sikringsboksa er det eneste jeg vet..

 

 

kan jo vere at et dreneringshull er tett forand der

98 volvo v70 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekkliste:

 

Oljelekasje mellom motor/gir

Ulyder fra aggerigatrem/strammehjul

Veivhusventilasjon

Simeringer i topplokk

Kyllingbein i forstilling

Foringer i dempertoppene

 

Og så er det jo det vanlige som på alle andre biler, hjullager, bremser, drivaksler/mansjetter, opphengskuler osv..

 

ossen sjekker man veivhusventilasjonen på disse simringer i topplokk så er det vel noe lekasjer der

98 volvo v70 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ossen sjekker man veivhusventilasjonen på disse simringer i topplokk så er det vel noe lekasjer der

 

Veivhusventilasjonen ser du når bilen har stått lenge på tomgang, ryker det ved litt rusing etter det er det som regel tett ventilasjon. Samt høyt oljeforbruk.

 

Simringer i topplok ser du på bakkanten av blokken fra undersiden av bilen. Da er det fuktigt med olje der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivhusventilasjonen ser du når bilen har stått lenge på tomgang, ryker det ved litt rusing etter det er det som regel tett ventilasjon. Samt høyt oljeforbruk.

 

Simringer i topplok ser du på bakkanten av blokken fra undersiden av bilen. Da er det fuktigt med olje der.

 

okai takk for det texascom

98 volvo v70 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår