Jump to content

Euro 2 og 3

Rate this topic


citrusen

Recommended Posts

Hva er add-blue godt for?

 

add blue er godt for å få ned NOX nivået i eksosen.

Stoffet sprøytes inn i katalysatoren som igjen skaper en kjemisk reaksjon som gjør at NOX nivået går ned. Blandingen er på Euro 4 ca 1/4, altså 1 del adblue og 4 deler diesel. :)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Senker NOx utslippet, sprøytes inn i eksosstrømmen.

Har ingenting og si for motor,effekt eller noe, siden det sprøytes inn i sluttfasen.

 

Volvo sine Euro4 modeller er utstyrt med slikt, og når Euro5 kommer kan man bare justere opp mengden som skal sprøytes. Kreves ikke mer :)

 

Hadde vel gjerne svart på det jeg :)

 

Men uansett, add blue har ikke noe direkte å si for motoreffekten, men går du tomt for det stoffet så minker effekten drastisk. Hvor mye vet jeg ikke.. men man merker det kraftig.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hadde vel gjerne svart på det jeg :)

 

Men uansett, add blue har ikke noe direkte å si for motoreffekten, men går du tomt for det stoffet så minker effekten drastisk. Hvor mye vet jeg ikke.. men man merker det kraftig.

 

Ja du hadde vel gjerne det:)

Men sånn er det.

Forresten, er det bare 3-5% Adblue-innsprøytning i forhold til Diesel.

Ikke 1/4. Det blir jo 25%.

Bare spør hvis du lurer på noe :D

Link to comment
Share on other sites

en ting er no sikkert det er at adblue ar den største driten som er funnet opp.skal være veldig fint å få på ledningen etter hva det sies

 

Hva er drit da? Er sånn det blir når det setter krav til utslipp.

Noe må gjøres.

Er bare å håndtere det forsiktig, for får du det i ledningen er det gjort, kryper med en hastighet på 0,6M/H.

Altså 60cm i timen:yak:

Så derfor skal du ta alltid tappe systemet helt.

Systemet kjører også en prosess etter du slår av tenningen, slik at det ikke står trykk i systemet. Og man må passe på og beskytte kontaktstykkene,med pose+strips eller noe lignende!

 

Adblue er en god løsning på Euro-kravet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy