VW G3 TDK Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hei I det siste har jeg merket en rar lyd i fra motoren (230k). Det kan høre ut som om det er et hull i en vakum slange en eller annen plass rundt innsuget og forgasseren men har leitet i hele dag uten å finne verken hull eller sprekker i div slanger. Lurer på om noen har vært borti dette og om det er noen svakheter rundt dette området. Litt under der man justerer tomgangen er det en ventil som det går en slange inn på, denne går inn i innsuget. Om jeg røkker denne ut stopper ulyden men har fulgt slangene å finner ingenting. Om det hadde vært topppakningen ville jeg ikke da merket det på temperaturen isåfall? Er rimelig nybegynner på volvo og håper noen har hatt noe lignende som kan gi meg litt erfaring. mvh kim Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Jeg har samme "falsk-luft" lyd, men jeg har b230a. Tror jeg har vakuumlekkasje jeg også, og bilen stopper nesten å gå av og til! Du får gi meg en lyd dersom du finner ut hva det er for noe! :) Har du sjekket oljenivået i gasseren? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 høres ut som samme tendenser.. kan stoppe helt opp på kald motor. nei hvordan sjekker jeg det? Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 ingen som vet? Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Hadde samme problem på min gamle b230et.. var sånn høylytt "luft-lyd" når man hørte nært innsuget/toppen.. Fant aldri helt ut hva det var.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Er da ikke nå oljepåfylling på K-gassere,kun på A det.. "Om jeg røkker denne ut stopper ulyden men har fulgt slangene å finner ingenting." hmm...Høres litt rart ut dette,er det ikke et lite hull ved koblinga til slangen heller? Hvis lyden kommer bort når den er av så er det jo bare å kjøe uten:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 kjøp nye silikonslanger og monter så er du 100% sikker på at det ikke er det eller enda bedre kjøp deg 230a gasser og manifoil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 du kan bruke noe "brennbart" å spraye på og hvis du får annen gange så har du funnet lekkasjen omså:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Som kohler sier..Er egentlig likere å kjøpe seg en A-motor..K skal visst være de dårligste motorene sies det..Sitter selv med en K,har ikke fått start ennå:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 takker for svar. prøvde med startspray å fant ut at motoren endret gange bær et av inntakene fra innsug til motor. lurer på om det kanskje er pakningen som er dårlig. skal prøve å se litt mer på dette. Som noen sier over, kan ikke bare rykke den ut, endrer jo på lufttrykket og endrer motorens gang. om jeg tar av innsuget og sjekker må jeg da kjøpe helt ny pakning eller går det ann å bruke den gamle og kanskje bruke tettningsspray eller lignende for å få det tett? Har hørt at disse motorene er dårlig, men vil ikke bytte riktig enda. Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Er da ikke nå oljepåfylling på K-gassere,kun på A det.. "Om jeg røkker denne ut stopper ulyden men har fulgt slangene å finner ingenting." hmm...Høres litt rart ut dette,er det ikke et lite hull ved koblinga til slangen heller? Hvis lyden kommer bort når den er av så er det jo bare å kjøe uten:) Hvis du sier det så! :) Beklager min uvitenhet. Heh! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 en kjennning av meg hadde en slik susse lyd og bilen gikk ugjevnt på tomgang. ved hjelp av startgass fant vi feilen, var pakkningen mellom innsugs manifoilen og gasseren som var gåen, Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 fant sannsynligvis feilen nu nettopp jeg også.. er som du sier pakningen mellom innsugsmanifoilen og gasseren.. skal montere i morgen og gir beskjed:D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 fant sannsynligvis feilen nu nettopp jeg også.. er som du sier pakningen mellom innsugsmanifoilen og gasseren.. skal montere i morgen og gir beskjed:D Du mener Pakningen mellom innsuget og blokka, altså pakningen til innsuget :hello: Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Du mener Pakningen mellom innsuget og blokka, altså pakningen til innsuget :hello: mye feil der... innsuget et ikke feste til blokka, men til toppen..:knock: på b230K et innsugs manifilen feste til toppen opp den igjen er forgasser feste rød strek er pakkning mellom topp og innsugs manifoil, grønn strek er pakkning mellom innsug og forgasser Kjapp Paint tegning Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg