egoist Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Gleder meg! :) Keen on the goooooood work! -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 ja kor bli d av bildan ????????? update ???????????? :P Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Roli, roli... hehe.. Du veit da kossn det ser ut du ;-) Kjem vell bilda av deg å ikveld da. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Pasninga på topp av kassen er minimal, på tide å få på topp og bunnplate av kassen. Topp og bunnplate montert. Går som på skinner ut og inn. Kassen skal stå mye lenger inn enn der den står nå. Da tok jeg en liten pause i kassebygginga og modifiserte "trøskelskoningen" litt. Altså denne: Skal passe her: Dvs. Gå litt berserk med julegaven jeg fikk fra gamlingene. (stikksaga) Apropo julegaver. Her sitter brodern og en kompis å drikker kaffe og spiser julekaker, og leker litt med en av julegavene jeg fikk, altså krana. Fikk ei helt lik kran til jul for ca. 15år siden så den vakte gode minner. hehe Etter litt modig-fisering passet lista "lika a glow" Men denne skal trekkes opp i vinyl så da kan jeg ikke ha de 4 skruhullene bortover der, derfor måtte jeg finne på en lur måte å feste den på. Festehullene ser slik ut: Derfor ordnet jeg en "pinne" som stikker ut så jeg bare kan klikke det sammen. "Pinnen" altså skruen som passet fint til anledningen ble støpt fast med en rikelig dose med glassfibersparkel. Resultatet ble perfekt, akkurat passe kraft skulle til for å sette den på og ta den av. Det var kveldens, mere kommer imorgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Kongearbeid på den lista! :) Smart løsning. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Har vert å glodd litt på andre tråden din. Samme bildene du legger ut ja:deng :fatality: Blir det samme bildene på resten av bagasjen også? Eller noe spennende på lur som du ikke har vist der??? Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Kan tenkes at det kommer noen som du ikke har sett ja, hehe. Får fjernet alle bildene som er lagt ut i den andre tråden fra før, legger dem inn på nytt med kommentarer isteden. Er mye bilder så tar litt dag for dag, var ikke akkurat gjort på en dag å bygge dette eller. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Hehe, tro meg, det vet jeg alt om:D:D Men er jo dritartig å holde på men da! Ser ut til å bli meget bra denne vogna di:) Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jepp, dette er kosearbeid det. Har så å si null erfaring fra trearbeid, men med rett utstyr og litt hjelp fra "Fiesta_xr2i" ser det ut til å gå bra. Er stål som er min sterke side, men det er jeg redd hadde blitt tungt. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 vi ser at du er vant til stål torgeir , er vell ikke alle som tar vinkelsliperen på MDF platene :P Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Hehe, vinkelslipern blir flittig brukt ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Er vell tid for litt update. Når trøskelskyddet var ferdig tilpassa, skjærte jeg ut selve dørkplata. Kanten på plata følger forma på trøskeskyddet fint. Fint å ha brodern som hjelpegutt når det blir støvete i garasjen. Jeg er sikker på at det ligger nærmere 1 kvm med MDF bare i støv overalt. Kanten på bunnplata ble freset i 45 grader for å ligge bedre ann mot trøskelskyddet. Var litt redd for at jeg måtte fryse resten av jula da byggtørka begynte å lage stygge lyder og tilslutt stoppa. Problemet hadde jeg vell egentlig selv forårsaket. Da jeg kom hjem til hjul ville ikke motoren i den gå rundt skikkelig, det var pumpa som lugga noe jævlig. Så smarte meg åpnet pumpa og sprøytet inni litt WD40, det skulle jeg vell egentlig ikke gjort da dette førte til at det ble bare klabb inni der. Det endte med at vi måtte ut med lamellene og og rengjøre det skikkelig. Denne gangen smurte jeg ikke for å si det sånn. Ble krute go! Julefest i Asvo. Når bunnplata var ferdig skulle det vurderes hvordan forsterkerne skulle stå, dette ble litt for kjedelig. Begynner å ligne på noe, tenkte å ha to kondensatorer pent og pyntlig plassert mellom forsterkerne. Litt kapping og sveising måtte til for å få til noe fornuftig. Og litt fresing. Selvsagt måtte jeg fram med mitt favorittverktøy. Simsalabim, så var det bygd ei trapp. Da ble det letter for katten å klatre opp til subbkassen. Det var dagens update, får se om det kommer mer imorgen. Kan ta med et fint bilde av brodern som fyller opp spor etter at jeg var ute å kjørte en liten tur med 960in. 185 brede sommerdekk og tung bil på gjørmete plen opp en liten bakke viste seg å være dårlig kombinasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Det ble virkelig noe helt annet når du fikk satt forsterkerne litt på skrå. Det skal visst ikke mer til nei.. :) Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Nei, kommer til å gjøre litt forskjell det. Betydelig mere jobb, men blir ikke likt alle andre håper jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 ] Ser veldig bra ut med de løsningene der, spesielt med godt utført arbeid, noe som finner sted her. Følger med, følger med. :D Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg