tohola Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Da begynner egentli bilen min å skli inn under denne delen av forumet og. Lager en ekstra prosjektråd her siden det er mer folk med peiling på stereo her. Dette er første anlegget jeg bygger så om dere mener jeg gjør noe galt så skrik ut. ;-) Slik så bilen ut da den ble kjøpt våren 2005. Idag fremstår bilen slik. Her er hovedenheten jeg kjøpte inn i sommer. Av komponenter som skal inn kan nevnes: -Lotus by seas Reference 3-veis frontsystem -Lotus by seas 10" sub (2stk) -Genesis Profile Four og Sub forsterkere (2 av hver) -Blaupunkt Rome hovedenhet med navi -Blaupunkt 10,4" LCD takmonitor -Sony Play Station - +++ Her er jeg igang med å bygge om dørpanelet for å inn midbassen. Ferdig MDF ring og utfresing i dørpanel. Ringen på plassen sin. Ringen ferdig festet, klart for litt fleece. Prøving i bil. Kjøpte et nytt fleeceteppe for å trekke med, damen bak teppet ble ikke så imponert da jeg skjærte i stykker det nye fine teppet. hehe Stripset og klart, bare å dynke i polyester. Ferdig resultat, nå er det bare å få tid til å sparkle resten. Jeg elsker detaljer, her er har jeg forsenka innfestning til innstegsbelysning. Glassfiber slipet Påstartet sparkling, dette er et evighetsprosjekt som enda ikke er ferdig. :win Dørpaneler nesten klar for trekking. Begynt å prøve meg litt fram med skjermen, den er stor nok for å si det sånn. Liker ikke fargen på skjermen så den blir vell lakka matt svart og kanskje modifisert litt. Taket skal etterhvert trekkes med vinyl, så nå skal det mettes med polyester i front hvor det er mykest. Dette for å unngå at det taper helt formen når jeg har tatt det ut. Polyester rett fra tankene på Hansvik Boat AS. Etter 2 strøk så det slik ut, og det hadde blitt såpass stivt at jeg kan ta det ut å legge på polyester over resten. Innertaket var ikke enkelt å få ut, så det endte slik. Når taket var ute ble det mettet med polyester. Dette fordi det skal modifiseres litt og tilslutt trekkes opp i svart vinyl. Når taket var ute var det klart for å lage braketter for å få festa opp LCD skjermen jeg skal ha i taket. Etter litt prøving og feiling ble braketten tilslutt seende slik ut. Med skjermen ble det seende slik ut, tror jeg har bilder på mobilen av skjermen nedfelt, men fikk ikke overført dem nå. Jeg går for tiden skole i Kongsberg og bilen står i Trøndelag, så det står litt stille i perioder. Dette var bilder fra blant annet sommerferie, høstferie og litt juleferie. I juleferien har det skjedd store framskritt, kommer mange bilder fra da om det er intresse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Så jo veldig bra ut! Likte glassfiberiet :P Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 gamle volvoer er fine. Stå på! Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Ser jo ut som stereon blir like gjennomført som bilen, mye go'komponenter du har valgt ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Janson: Det er bra du liker det, blir nok mer glassfiber regner jeg med. Defus: Går da an å få til bil av Volvo og, hehe morbid: Satser på skikkelige komponenter, tenkte å prøve meg i noe konkurranse til sommern. Frontesettet kjøpte jeg brukt av KennethB, han skal hjelpe meg med trekking av dørpaneler og div på bilen når jeg kommer så langt. Da var tiden kommet til å få bort de 6kvm MDF platene som sto i veien i garasjen. Først skal man stå et par dager å klø seg i hodet for å finne ut hvordan det blir. Først trenger kassene osv noe stødig å ligge på. Fant ut bilen var laget for dette, siden det var 4 punkter i bagasjerommet som hadde passe høyde. Sveiset på et par avstivere mellom vinkelstålene og skrudde det fast i bilen. Nå er det bare å starte snekringa. Tenke, tenke, tenke Ting tar litt form. Tidvis folksomt i garasjen. Ser jo nesten ut som ei vernabedrift. Litt prøving. Det var kveldens update. Mer kommer imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 få nå bilen ned til sivilisasjonen da gutt!!! Jeg vil se! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Hehe, kommer nok ikke mye tilbake til Kongsberg denne bilen. Stikker av herfra til sommern å kommer sansynligvis ikke tilbake. Men du får sikkert se den på Gatebil, Ål-treffet eller noe. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethB Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ser stabilt ut dette Torgeir? Når var det du hadde vinterferie?? Siter Nytt prosjekt på gang ganske snart... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Stabilt ja, får jeg en bil i rævva nå så står det en 30x30 vinkel gjennom ryggen på baksetepassasjerene. Lurer på om jeg må lage en liten sikkerhetsfunksjon der. Vinterferien er uke 8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ser ut som om du har en god del forståsegpåere som stod og så på :p Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 defus : skulle ha stått der du å ? hehe , vernabedrifta osj , lol :partyon: Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jepp, er ei underavdeling av Asvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Stabilt ja, får jeg en bil i rævva nå så står det en 30x30 vinkel gjennom ryggen på baksetepassasjerene. Lurer på om jeg må lage en liten sikkerhetsfunksjon der. Vinterferien er uke 8. Du kan skrå kappe vinkelen på siden av basskassa så hvis du skulle være uheldig å få en bil i "rauva" så vil den bare fly ut til siden og ha en del å gå på før den treffer seteryggen.. NB husk å kapp skrått så vinkelen bakfra vil gå ut ifra kassa :D Har du peiling på strekkfasthet kan du jo i steden for å kappe helt imellom lage en brudd anviser, men dette er ikke å anbefalle hvis ikke du er skærp på strekfasthet :) Ellers ser jo dette kanon bra ut dette, ser frem til updates :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Detta må bare bli bra...:partyon:..Flott bil og bra anlegg. Har aldr vert noe fan av den type skjermer, men fikser vel til noe artig der også tenker jeg? Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Vinkelen blir skråkappet og punktet sammen tenker jeg, slik at den sakser om det blir press bakfra. Skal prøve å få skjermen til å stå i stil med resten av interiøret så da blir det ikke så galt. Tenkte å koble til Play station så jeg kan sitte å spille når jeg står å venter på ferje eller sitter i kø. Flott med tilbakemeldinger gutter, kommer mer update ikveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg