Gå til innhold

THolandsli: Volvo S90 får litt lyd

Ranger emnet


tohola

Anbefalte innlegg

Da begynner egentli bilen min å skli inn under denne delen av forumet og.

 

Lager en ekstra prosjektråd her siden det er mer folk med peiling på stereo her. Dette er første anlegget jeg bygger så om dere mener jeg gjør noe galt så skrik ut. ;-)

 

Slik så bilen ut da den ble kjøpt våren 2005.

viewpic.asp?id=37691

 

Idag fremstår bilen slik.

tholandsli.jpg

 

Her er hovedenheten jeg kjøpte inn i sommer.

Blaupunkt_RomeNAV55E.jpg

 

Av komponenter som skal inn kan nevnes:

-Lotus by seas Reference 3-veis frontsystem

-Lotus by seas 10" sub (2stk)

-Genesis Profile Four og Sub forsterkere (2 av hver)

-Blaupunkt Rome hovedenhet med navi

-Blaupunkt 10,4" LCD takmonitor

-Sony Play Station

- +++

 

Her er jeg igang med å bygge om dørpanelet for å inn midbassen.

DSC01432.jpg

 

Ferdig MDF ring og utfresing i dørpanel.

DSC01435.jpg

 

Ringen på plassen sin.

DSC01436.jpg

 

DSC01437.jpg

 

DSC01438.jpg

 

Ringen ferdig festet, klart for litt fleece.

DSC01443.jpg

 

Prøving i bil.

DSC01442.jpg

 

Kjøpte et nytt fleeceteppe for å trekke med, damen bak teppet ble ikke så imponert da jeg skjærte i stykker det nye fine teppet. hehe

DSC01446.jpg

 

Stripset og klart, bare å dynke i polyester.

DSC01448.jpg

 

Ferdig resultat, nå er det bare å få tid til å sparkle resten.

DSC01449.jpg

 

Jeg elsker detaljer, her er har jeg forsenka innfestning til innstegsbelysning.

DSC01444.jpg

 

Glassfiber slipet

DSC01455.jpg

 

Påstartet sparkling, dette er et evighetsprosjekt som enda ikke er ferdig. :win

DSC01456.jpg

 

Dørpaneler nesten klar for trekking.

DSC01445.jpg

 

Begynt å prøve meg litt fram med skjermen, den er stor nok for å si det sånn. Liker ikke fargen på skjermen så den blir vell lakka matt svart og kanskje modifisert litt.

Bilde036.jpg

 

Taket skal etterhvert trekkes med vinyl, så nå skal det mettes med polyester i front hvor det er mykest. Dette for å unngå at det taper helt formen når jeg har tatt det ut.

Bilde051.jpg

 

Polyester rett fra tankene på Hansvik Boat AS.

Bilde056.jpg

 

Etter 2 strøk så det slik ut, og det hadde blitt såpass stivt at jeg kan ta det ut å legge på polyester over resten.

Bilde063.jpg

 

Innertaket var ikke enkelt å få ut, så det endte slik.

221220062113.jpg

 

Når taket var ute ble det mettet med polyester. Dette fordi det skal modifiseres litt og tilslutt trekkes opp i svart vinyl.

Bilde104.jpg

 

Når taket var ute var det klart for å lage braketter for å få festa opp LCD skjermen jeg skal ha i taket. Etter litt prøving og feiling ble braketten tilslutt seende slik ut.

Bilde107.jpg

 

Bilde108.jpg

 

Bilde109.jpg

 

Med skjermen ble det seende slik ut, tror jeg har bilder på mobilen av skjermen nedfelt, men fikk ikke overført dem nå.

Bilde257.jpg

 

Jeg går for tiden skole i Kongsberg og bilen står i Trøndelag, så det står litt stille i perioder. Dette var bilder fra blant annet sommerferie, høstferie og litt juleferie. I juleferien har det skjedd store framskritt, kommer mange bilder fra da om det er intresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Janson:

Det er bra du liker det, blir nok mer glassfiber regner jeg med.

 

Defus:

Går da an å få til bil av Volvo og, hehe

 

morbid:

Satser på skikkelige komponenter, tenkte å prøve meg i noe konkurranse til sommern. Frontesettet kjøpte jeg brukt av KennethB, han skal hjelpe meg med trekking av dørpaneler og div på bilen når jeg kommer så langt.

 

Da var tiden kommet til å få bort de 6kvm MDF platene som sto i veien i garasjen. Først skal man stå et par dager å klø seg i hodet for å finne ut hvordan det blir.

Bilde110.jpg

 

Først trenger kassene osv noe stødig å ligge på. Fant ut bilen var laget for dette, siden det var 4 punkter i bagasjerommet som hadde passe høyde.

Bilde111.jpg

 

Sveiset på et par avstivere mellom vinkelstålene og skrudde det fast i bilen.

Bilde127.jpg

 

Nå er det bare å starte snekringa.

Bilde124.jpg

 

Tenke, tenke, tenke

Bilde126.jpg

 

Ting tar litt form.

Bilde129.jpg

 

Bilde125.jpg

 

Bilde131-1.jpg

 

Tidvis folksomt i garasjen. Ser jo nesten ut som ei vernabedrift.

Bilde130.jpg

 

Litt prøving.

Bilde134.jpg

 

Det var kveldens update. Mer kommer imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilt ja, får jeg en bil i rævva nå så står det en 30x30 vinkel gjennom ryggen på baksetepassasjerene. Lurer på om jeg må lage en liten sikkerhetsfunksjon der.

 

Vinterferien er uke 8.

 

Du kan skrå kappe vinkelen på siden av basskassa så hvis du skulle være uheldig å få en bil i "rauva" så vil den bare fly ut til siden og ha en del å gå på før den treffer seteryggen..

NB husk å kapp skrått så vinkelen bakfra vil gå ut ifra kassa :D

 

Har du peiling på strekkfasthet kan du jo i steden for å kappe helt imellom lage en brudd anviser, men dette er ikke å anbefalle hvis ikke du er skærp på strekfasthet :)

 

Ellers ser jo dette kanon bra ut dette, ser frem til updates :)

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta må bare bli bra...:partyon:..Flott bil og bra anlegg. Har aldr vert noe fan av den type skjermer, men fikser vel til noe artig der også tenker jeg?

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinkelen blir skråkappet og punktet sammen tenker jeg, slik at den sakser om det blir press bakfra.

 

Skal prøve å få skjermen til å stå i stil med resten av interiøret så da blir det ikke så galt. Tenkte å koble til Play station så jeg kan sitte å spille når jeg står å venter på ferje eller sitter i kø.

 

Flott med tilbakemeldinger gutter, kommer mer update ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår