Gå til innhold

BMW X3: Polering

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne for å få tatt denne bilen en runde med bilpleie.

 

Første jeg måtte gjøre var vask, og tengte den det?

 

Tja si det:

 

IMG_2968-1.jpg

 

IMG_3020.jpg

 

IMG_2972.jpg

 

Med Norsk føre er det ikke noe problem å få bilen møkkete, samt at eier ikke løper ned dørene i vaskehallen (sjelden gang i maskin vasker) ai ai ai

 

Vask:

 

Det vanlige

 

Bil:

Grit Guard

ShMitt vaskehanske

NXT wash

Felger:

P21s felgrens

EZ felgbørste

ShMitt felg vaskehanske

 

Tørke med Guzzler tørke hånkle.

 

Clayet med Pinnacle Clay

 

 

Kommer da frem til noe slikt:

 

Vaske riper/roser som må fjernes

IMG_3043.jpg

Så det er bare å hente fram Polerings maskinen (Meguiars/PC) og XMT 1 swirl polish.

 

Legge på og jobbe inn, bryte ned polishen godt

IMG_3044.jpg

Så skal det av med MF klut

 

Og voila

IMG_3045.jpg

 

IMG_3114.jpg

Steg 1 av 3 ferdig

 

Syntes det ble 90%, kunne sikkert blitt enda mindre riper, men det var en klar forbedring.

 

Så var det videre til beskyttelse av lakken, her brukte jeg noe som heter DuraGloss # 105, denne gjør også bilen blank og glatt, men jeg velger den først og fremst for beskyttelsen den gir mht Norsk vinter.

 

På med den for hånd:

IMG_3120.jpg

Vente 1 time før fjerning

 

Så av igjen med Microfiber

IMG_3127.jpg

Så skal det herdes i 12 timer, før lakken påføres noe mer

 

Ble bra det, men nå til rosinen i pølsa, noe som heter Pinnacle Liquid Souveran. Detter er for glansen, og er sinnsykt bra på sorte, røde og gule biler (andre også)

 

Så her er ferdig bil, med XMT 1, DuraGloss 105 og Liquid souveran

 

IMG_3253.jpg

 

IMG_3178.jpg

 

IMG_3223.jpg

 

IMG_3209.jpg

 

IMG_3171.jpg

 

IMG_3241.jpg

 

IMG_3177.jpg

 

Det var det.

 

Jeg ble fornøyd med resultatet, samme ble eier

 

Det jeg har brukt er fra "over there" USA, men om jeg skal samenligne de med noe som kan kjøpes i Norge vil jeg vel si:

 

Meguiars MG 83, MG 21 og MG 16 for "samme" resultat

 

Brukte poleringsmaskinsomnOstra skaffet til meg, en Meguiars maskin, med omformer for Norsk strømnett (110 til 220?) til ripefjerning, ellers gikk det med håndmakt, da de andre polishene jeg la på ikke trengs å jobbes ned i lakken. Alt ble fjernet med Microfiber kluter fra Meguiars.

 

Andre ting brukt:

 

Meguiars NXT insane shine tire coating, Gold Class rich leather, Meguiars trim detailer, Wheel Wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blei da blankt :)

 

Merker du noen forskjell på disse produktene mot maguiars serien (tenkter på MG-serien). jeg har brukt en del MG 85 , MG 80 og MG 20. Dette sammen med makita roterende polermaskin har gitt brukbare resultater.

 

 

Forskjell og forskkell. de produktene jeg har brukt (swirl polish) er utviklet til DA maskiner, samme med MG 83. så de gir begge de samme resultatene. MG 83 er grøvere en XMT 1, men den kan også fåes i XMT 2 og XMT 3 hvis ripene er værre. MG 85 skal helst brukes som du gjør, til Roterende maskiner. den trenger mye mer varme for å brytes ned.

 

Hvordan DuraGloss er iht MG 20 må jeg vente noen uker/månder før jeg uttaler meg om. men legge på og ta av er de vel rimelig like.

 

Pinnacle Liquid Souveran er noe for seg selv, den har noe beskyttelse, mener dette er syntetisk "carnauba voks", for Wet/show look. Helt RÅTT på sort eller rød bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å prøve MG21? Er kjempefornøyd med denne selv, liker NXT best på sommern men 21'ern er absolutt best på vinterføre. Skal prøve et dobbeltlag på min egen bil selv snart, har gjort det på en annen men var på kvelden så fikk ikke sett resultatet godt nok.

 

Gøy å se resultater med andre produkter også, er jo litt subjektiv selv ;) men har rett og slett ikke tid å prøve så mye forskjellig. Viktigste er jo uansett å føle at man har opplevt topp resultat, og det vil jeg tro at du gjør.

 

Du bruker ikke DA maskinen med rød pad og mikrofiberhette da ? Selv opplever jeg at dette gir utrolig jevnt og godt resultat samt sparer meg hinsides mye tid ved polering av lakkbeskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å prøve MG21? Er kjempefornøyd med denne selv, liker NXT best på sommern men 21'ern er absolutt best på vinterføre. Skal prøve et dobbeltlag på min egen bil selv snart, har gjort det på en annen men var på kvelden så fikk ikke sett resultatet godt nok.

 

Gøy å se resultater med andre produkter også, er jo litt subjektiv selv ;) men har rett og slett ikke tid å prøve så mye forskjellig. Viktigste er jo uansett å føle at man har opplevt topp resultat, og det vil jeg tro at du gjør.

 

Du bruker ikke DA maskinen med rød pad og mikrofiberhette da ? Selv opplever jeg at dette gir utrolig jevnt og godt resultat samt sparer meg hinsides mye tid ved polering av lakkbeskyttelse.

 

 

Har MG#21 på V40`n, den er veldig bra. De polisishene/sealer jeg brukte er veldig lett å fjerne igjen. men tanken streifet meg med å bruke en MF hette

på PC`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår