Gå til innhold

Bilstereo STJÅLET !!!!

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Pokker til greier det der da!

Skal holde gluggene åpne.

 

Men....

Om bilen sto på verksted er jo de ansvarlige for den og det som er i den,

spesielt om de demonterte/slo av alarmen. Uansett om du godkjente det eller ikke står det jo de som gjorde dette for risikoen dette innebar.

 

Du har jo ikke skrevet under på et papir der du leverer fra deg bilen og ikke forventer å få den tilbake slik den var bortsett fra reparasjonene?

 

Om jeg hadde blit frastjålet noe mens bilen sto på verkstde hadde jeg forventa at de kom med unnskyldninger for dårlig vakthold, forsikringspenger og kompensasjon!

 

Hvis det ikke hjalp hadde jeg hyra advokat. Er du NAF medlem så får du gratishjelp til slikt, men håper det ikke må gå så langt da.

 

Erstatningsansvaret er helt og holdent verkstedets om bilen var innlevert der for reparasjoner, noe som gjør det til en forsikringssak for verkstedet.

 

Rart ikke slekta di sa noe om det der egentlig.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

stod bilen på em litt øde plass? parkerer konsekvent blandt masse biler og helst hvor folk kan se den(selvf. ikke alltid det er mulig men..)

 

Er ikke bestandig det hjelper. Gammelbilen min stod på skolen min der det var mange biler i nesten 3 timer. Resultat: Ødelagt lås og en spiller mindre. :( Lønnsomt å bruke forsikring, nei. Jeg hadde riktignok ikke alarm da.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jalla;

 

 

jeg skal ta nærmere kontakt med min onkel som jobber der du sa meget gode poeng som jeg har tenkt til å ta opp med han om :)

synes også dem burde ta ansvaret når det er en såppas bil .. og jeg har alltid min bil i en garasje og nesten alltid under oppsikt... men eneste den har vært under oppsikt har vært når den var på verkstedet.. alarmen blei jo demontert der siden jeg skulle kjøpe ny når jeg fikk den tilbake .. ! MEN det var meget mange utsettelser på verkstedet og mye mye mye venting... bilen fortjente nesten å være inne på verkstedet .. det er ikke før i dag at den står i verksted hallen der :(

 

 

Men skal snakke med han i kveld :)

 

 

Takk for at det er så erlige og villig til og hjelpe det setter jeg MAKS pris på :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle, blir en smule forbanna på dine vegne. Vet hvordan det føles når noe du har spinka og spara for å kjøpe inn stjeles av folk som mora deres i utgangspunktet bare skulle svelgt unna eller spytta ut igjen :D

 

Tenker det med forsikringa ordner seg jeg, ellers er det bare å ta en telefon til NAF ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess Andreas.

Kjipt og høre.

Som sagt, holder utkikk.

Og, det jalla sa over her, skulle si det samme, men så hadde han sagt det.

Ordner seg nok.

 

Krev verkstedet for anlegg, nye låser ++.

 

Jeg er dritt lei av at bilen din er på verksted. Kan de ikke få den fiksa snart?

De suger balle i treghet da.

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasige greier det der ja, synes utrolig synd på deg. Synes det jalla sa virket lurt å gjøre.

 

Trodde først du hadde bilen over natta der, men så leste jeg mer orntlig igjenom og så det hadde skjedd på dagtid. Synes det er veldig frekt av de/den som tok det, og veldig rart at ikke det ble oppdaget. Ingentvil om at jeg skal få stereoanlegget inkludert i forsikringa. Håper alt ordner seg for deg!

Speisen

 

Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec blir vanskelig å anklage folk for å ha stjålet noe... det er faktisk et lite firma med 5 ansatte bare. jeg tror ikke dem ville ha stjålet noe som det pga dem er så småe så det lille der kunne ha ødelagt ryktet dems...

 

 

men har snakket med onkelen min i dag.

 

han sa det at de som har verksted og får forsikring på de bilene det skjer noe gærnt i lukket parkert område med inngjerning..

 

på onkelen min sin plass er det åpen plass uten gjerde. han sa selv at da blir det bil eierns ansvar å passe på bilen.. HM det synes jeg er litt rart pga når jeg har den hjemme er den ALLTID i garasjen eller under stooorr oppsikt av meg :) og det er litt rart at det da skal skje DA når jeg er ellers så sykt oppmersksom på bilen ellers..

 

er det ikke noe regler for verksted fiks osv. de har jo altså bil nøklene mine i tilleg.

 

 

takk for alle gode kommentarer :) setter pris på at andre setter pris på hva andre har klart å skrap fra egen lomme og at dere ikke finnere dere i sånt :) herlig .

 

XANDER:

får bilen imorra jeg robin ;)

saken er at bilen er hos onkel og jeg får det mye billigere på verkstedet hans enn på bmw verksteder faktisk ganske mye mer billig og:)

 

men stereo anlegget blir det ikke noe av på leeenggeee desverre....

 

får håpe på det beste og se hva som skjer :)

 

 

 

 

PS

 

noen som kan gi meg en link eller to på en SKIKKELIG alarm til bilen ?

 

 

Takk for alle svar BF venner :race

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får igjen på forsikringen selv om alarmen ikke fungerer. Eneste blir at du får en egenandel. Har du vanlig forsikring og ikke spesial forsikret anlegget ditt får du uansett bare igjen 10000,- minus egenandelen.

 

Blitt frastjålet anlegget mitt 1 gang og forsøkt frastjålet 3 ganger. Så har vært igjennom denne regla noen ganger nå. Føler med deg! Er noe skikkelig dritt å miste anlegget.

 

Et triks som jeg (ubevisst) hadde var en basskasse på nærmere 90KG samt den var 0.1mm for stor til bagasje rommet slik man nærmest måtte hoppe på den for å knirke den ned. For å si det slik den fikk de ikke ut om de hadde hatt en time på seg engang. Den satt som støpt og var i tillegg blytung.

'05 Opel Astra GTC 2.0T

Audi Coupe GT B2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS

 

noen som kan gi meg en link eller to på en SKIKKELIG alarm til bilen ?

 

 

Takk for alle svar BF venner :race

Ring eller mail BoomCar i grimstad, de har 10-11 års erfaring med alarmmontering i båter og biler, og har hatt både Defa og Cobra, de leverer nå kun Cobra, som har en bra pris og meget høy kvalitet..

http://www.boomcar.no

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec:

 

har nå sendt dem en mail og venter på svar :)

 

har også tittet meget på denne noen som kan si noe om den ??

 

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=127&id=1516

 

all-pwd511_stor.jpg

 

ELLER

 

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=127&id=8

 

denne har vist vibrering i nøkkelen noe som er meget kjekkt når man er inne et sted og da vet man at det skjer noe med bilen

 

pwd501_stor.jpg

 

er iallefall de jeg har tenkt på før og :) men får se hva boomcar har å svare med

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er en liten oppvekker som kan få folk med lange prosjekttråder og mye fet stereo til å sensurere skiltene sine?

Sier ikke at det har noe med det å gjøre nå, men det kan fort være det... =/

 

Lykke til med Alarm gutt, lyst på noe sånt selv, men blir vel en DEFA eller noe, de er FG-Godkjente, så da får man lavere forsikring og. :)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår