Gå til innhold

Monter høytalere i audi 90. 1990

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Morn morn

 

Jeg skal bytte ut høytalerne bak på min audi 90. Har ett par høytalere ligganes som passer rett ned i bak der.

 

men det går jo så mange ledninger inn på høytaleren.

 

hva går alle til å åssen skal jeg koble opp di andre høytalerene ??

 

Er det like mange ledninger framme ???

 

Er det noen som har fått plass til 6x9 bak eller ?? åssen gjorde dere det??

 

Er det noen som har fåt plass til noen større framme ??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du andre ledninger en + og - på høytaleren?? Isåfall: står det noe merking?

Du skal koble de rett på cdspiller regner jeg meg!? Da har du 1stk pluss og 1 stykk minus til høytaler vf, vb, hf, hb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er det at det går 7 ledninger inn på venstre høytaler. og 7 ledninger inn på høyte høytaler. bak.

 

det er noe sånn dritt at man koble til hode telefoner å greier på audien bak der. ingen som har vært borte i det ??

 

Du har nok aktive høytalere bak. Dra nye ledninger dit, fra spilleren, og drit i de som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki

Er den noe som kan forklarte hvorfor det er så mange ledninger, å hva di kommer i fra??

 

Du har aktive høytalere bak. .

 

Kjetil har allrede svart på det ;) oh aktive høytalere betyr at disse har en integrert forsterker som er tilpasset de nåvarende elementer men blir nok bedre når du skifter til bedre med større forsterke

 

 

Oki

 

så jeg kan ikke bare bruke 2 av di ledningene som går inne på det stikket, å koble til den nye høytaleren??

 

jo, du kan det men da MÅ du KUNNE måle deg frem til riktige kabler og du MÅ vite hva du gjør ellers kan du skadde spiller eller andre elektriske komponenter i bilen....

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, du kan det men da MÅ du KUNNE måle deg frem til riktige kabler og du MÅ vite hva du gjør ellers kan du skadde spiller eller andre elektriske komponenter i bilen....

 

derfor lurte jeg på om det var noen som hadde gjordt det. som kunne si meg hvilken ledninger jeg skulle bruke :-D

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så har ledningene samme farge i den Røde store isokontakten som er bak original-spilleren, men de er for tynne. Legg opp nye, hører du!

 

ja vell :-D ikke så sinna da :driving

 

da sattser jeg på å få ned noen 6x9 bak i da. å gå for gull :win

 

men foran blir det nokk så små som sitter der. men blir kansje rockford fosgate. høytalere. di er bra de vell ??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sikkert bli lyd, men hadde heller satsa på å få skikkelig lyd foran.

 

Sjøl så har jeg et 4" komponentsett foran, delt passivt med delefilteret på ~200Hz, i dørene har jeg 6.5" som spiller fra ~50 - 200 Hz sub fra ~50Hz og ned.

Audi er "lett" å få god lyd i med etpar enkle grep :thumb

 

Anbefaler dette på det sterkeste! Litt demping av dørene og flikking med småknirkete tyskerplast så har du en meget vellydende bil.

Du kan få tak i dørsider for Audien med plass til 6.5" eller du kan lage sjøl.

Ta en kikk på prosjektforumet for å få etpar idèer ;)

 

Lykke til hva du enn ender opp med, tut & kjør :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vell :-D ikke så sinna da :driving

 

da sattser jeg på å få ned noen 6x9 bak i da. å gå for gull :win

 

men foran blir det nokk så små som sitter der. men blir kansje rockford fosgate. høytalere. di er bra de vell ??

 

Hehe.. Er ikke sinna, men det tar kortere tid å dra nye kabler, enn å skrive nye innlegg her;)

P.S. Har JBL Decade på lager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er ikke sinna, men det tar kortere tid å dra nye kabler, enn å skrive nye innlegg her;)

P.S. Har JBL Decade på lager..

 

oki. men jeg bruker Lightning audio Høytalerene jeg har så lenge i hat hylla. det er 6x9. skal mekke det i morra. Blir det bra legger jeg ut bilde:-D

 

Også fikk plass til 5,25 tommer høytaler framme evig rått :-D

 

sykt my bedre lyd.

 

en den jbl dritten som satt der før :-D

 

skal montere ferdig i morra. leger vel kansje ut bilde på gøy også:-D

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår