Gå til innhold

240 b234f turbo prosjekt

Ranger emnet


Maxpowha

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har vel ikke måla på de undersylingdysene du maskinerte.

Er originale volvo b230fk underspylingsdyser som er dreid av den nederste delen i dreibenken, skal vel være bilder på førstesiden i tråden

 

 

Bare ett generelt spørsmål, vil ikke det originalet motorfestet på høyresiden trykkes såppass sammen, at motoren lener seg så langt til høyre (sett innenfra), at turbo/grenrør tar i støtdempertårnet? Mulig jeg tenker feil nå men..

 

Neida, det gjør ikke det, i tillegg kommer det en avstiver fra toppen og i støtdempertårnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

skal handle med 16v nå men der er det hyd på eksos og mek på innsug .. Glt kam på eksos og en spesial khøler kam på insug..Men gjenstå vist å slipe inn ventil spill men kan dette være noen sånt som du snakker om ?

 

Da må du også bytte, evt. slipe om kammene da de har en helt feil profil til mekaniske løftere. Har prøvd dette selv, og de tikker voldsomt selv med 0,2mm ventilklaring.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjer jo litt i garasjen, begynner å se en ende på dette, alle spesiallagde deler er ferdige, så nå er det bare å montere.

Har laget nye motorfester, har byttet ut gummi mot hockeypucker:) (dette ble STIVT:))

Skal begynne med oppkobling av innsprøytning og slanger og rør til oljekjøler, radiator og intercooler.

Har kjøpt en radiator til sierra 1.8TD , type kraftig, går akkurat mellom vangene og er meget tykk. Denne hadde inn og utganger på de rette plassene.

 

Adapter mellom bmw kassen og volvo mellomaksel.

TelefonBilder156.jpg

 

Traversen ombygd for å passe til bmw kassen.

TelefonBilder157.jpg

 

Grenrøret endelig ferdig til montering på motor

TelefonBilder158.jpg

 

Motoren er kommet i bilen etter all tilpassing, så nå blir den værende hær, forhåpentligvis til høsten er her.

TelefonBilder161.jpg

 

Dumpventilen er annkomet fra pure-pf.com :)

TelefonBilder162.jpg

 

Det var alt for idag, kommer mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir konge det her, gleder meg til og se video av oppstart mm. som du selvsagt tar..:)

 

Skal vel ikke by på noe problem det:)

Tar cirka to uker til silikonslangene kommer fra protrim, men skal vel være mulig og se om den starter før det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter dump ventilen på innsuget???

Skal ikke den sitte på andre siden av spjeldet eller er jeg bare jævlig trøtt akkurat nå??

 

hehe:p den står nokk bare til pynt der oppe enda tror jeg.hehe

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hehe:p den står nokk bare til pynt der oppe enda tror jeg.hehe

 

Gjør nok det ja :)

 

Litt updates

 

Bensinsystemet er ferdig. har montert en trykk måler i fuelrailen som måler bensintrykket, slik at det vises i cupe`en ute at man trenger å trekke en bensinslange inn i bilen

bil010.jpg

 

Bare noe småtterier igjen før at det blir oppstart. er ferdig med alt elektrisk utenom + til hjærnen. Det skal gjøres i morgen. Så er det bare slanger til oljekjøler, radiator og rør til intercooler + MASSE småtterier så blir det oppstart:)

bil011-1.jpg

 

 

PS! Som dere ser så går 16v toppen i 240 uten noen store mods!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noe bilder;)

 

Bilde192.jpg

 

Bilde193.jpg

 

Bilde194.jpg

 

Festivalsomnmeren nærmer seg slutten og arbeidslysten er kommet tilbake. Har jo fått gjort litt de siste fjorten dagene.

Fik start i forrige uke, ikke noe problemer med halgiver og tps denne gangen, må jo si at tpc forumet er fint å ha... Der finner man det meste man lurer på - rett og slett.

Bytte jo hjærne fra Haltech E6K til E6X da vi trudde at hjærnen var gåen, men det var bare at den ikke var kompatibel med den gamle motronic tps`n!!!

Var å kjørte en tur i går kveld, og det kjentes ut som om at dette kommer til å funke rimelig greit, hadde jo da tenningen

fast på 15 grader, har bare mappet opp til 3500 rpm, så dette blir nok bra.

Har fått tim for mapping hos motornord i Sundsvall 20 august, så dat får vi se hva resultatet blir, Roger hos motornord mente at det var et betydelig potensiale i dette oppsettet, så det blir gøy å se ;)

 

Nåværende spesifikasjoner:

 

88Modell Volvo 240GLE

 

Powerflex foringer i hele understellet

 

25mm. Stabstag

 

Gule koni sport dempere

 

Lesjøfors fjærer

 

ESAB diff Driftevennlig

 

Volvo B234f Motor

 

H-Profil råder

 

Smidde stempel

 

Underspyling av stempel

 

Topp match portet og overhalt

 

Halvarsson racing kamdrev

 

Hjemmelaget grenrør

 

Garrett GT35/40R Hybrid turbo

 

HKS-Kopi Wastegate

 

PPF Dumpventil

 

Nuke Performance fuelrail

 

Precision turbo 895cc@3bar Dyser

 

Stylingbutiken BTR - Blir byttet med Aeromotive (på tur over dammen)

 

10mm. Bensinrør med industrikoblinger

 

Bosch 255l/t Bensinpumpe

 

Hjemmelaget Catchtank for bensin

 

Mahle bensinfilter

 

Sachs 712 trykkplate

 

4-Pucks sinterlamell

 

ZF gearkasse E36 M3

 

Hydraulisk Clutch

 

Haltech E6X Motorstyring

 

Bosch Coilpakke

 

MOMO Rally ratt

 

MOMO Girkule

 

Street Razzer stoler

 

++++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Som dere ser så går 16v toppen i 240 uten noen store mods!!

 

Leste litt tideligere i posten her om org innsug og motorfester! Går det ikkje ann og bruke org innsug og motorfester fra 16v motoren i 240:(

 

Du må lage nytt høyre motorfeste og bygge om litt på venstre motorfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte den sånn.. står et tlf nr tidligere i tråden..

 

Rått prosjekt. Har du noe film eller? Hvordan fikk du sentrert mellom clutchhuset fra volvo og zf kassen skikkelig? Har tenkt på det samme selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår