Gå til innhold

Trenger hjelp med anlegg

Ranger emnet


Badon

Anbefalte innlegg

Hei, har akuratt kjøpt meg en Citroen Xantia. I den skal jeg ha inn litt anlegg, i den forbinndelse trenger jeg hjelp og råd.

 

Jeg har en 4 kanaler Rockford Fosgate p4004.

 

Jeg trenger: Frontsett, Monoblokk, Subwoofer(12"). Evt 6x9" og spiller

 

Budsjett 10 000. Forslag mottas med stor takk.

 

Har sett på en spiller VDO DV1805 MP3. Grunnen til VDO er at jeg får avslag på VDO spillere. Men er det noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, som Typhon sier, STYR unna VDO spilleren.

 

Jeg selger selv VDO spillerene OG pioneer, for all del, kjøp heller en billigere Pioneer spiller, du får SÅ mye tilbake ved et pioneer kjøp. Skal du derimot ha frontsett, da er VDO høytalerene til å anbefale forann mye jeg har hørt for en sånn penge. De er billigere enn TS klassen til pioneer, og de spiller MYE finere enn pioneer sine, det hører et hvert øre. :)

VDO har mye finere lyd i sine diskanter, det vil si klarere diskant lyd, og mye finere bass lyd enn pioneer sine. :)

 

Spør hvis det er noe. :)

 

-Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi deg et godt tilbud på monoblokk og Subwoofer.

 

I webshop'en vår finner du en pakkeløsning & da er det bare å finne hvilken kompinasjon du vil ha.

 

 

Når det gjelder spiller så er dette et godt alternativ: Sony MEX-1GP

 

http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=46_175&products_id=764

 

Mvh,

 

Conar

Så du er forhandler?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en, helt OK spiller. Du kan betale noe mer å få en som heter Deh5800mp eller evt. 6800mp'en, da får du knall spillere etter min mening.

 

Frontsett, det kommer helt ann på størelsen du skal bruke. evt pris på frontsette. Jeg har selv VDO 4'' forann, disse får du utolig fin diskant fra til den lille prisen. HELT OK! :) De jobber også sammen med to mindre diskanter. Husker ikke hvilke merke eller spec på de små her jeg står på jobb.

 

Igjen, subb er litt opp til deg. Vet ikke om du leste testen i max power nå? Der testet de ''dunkere'' til under 5000kr. Der det ble tatt med masse forskjellig, fra rockford, osv osv osv. Der vant Sony Xplod 12'' eren. Denne har jeg, riktignok 4stk, men de er jeg utrolig fornøyd med, uansett hva folk mener om dette, så er det knall subb til den prisen. Da snakker vi rett over 1000lappen per 12'' pluss kasse på ca. 700kr hvis du ikke lager selv. Denne ser bra ut, den er billig, den spiller veldig allsidig, og du har gode muligheter. Jeg er UTROLIG fornøyd, med tanke på prisen som er betalt. :)

 

Ellers, monoblokk er også opp til deg, det kommer litt annpå hva du ellers skal kjøpe deg, om det i det hele tatt er behov for en monoblokk og heller ikke en 4kanals forsterker som du kjører god gutten på og evt frontsettet. :)

Mange mener det virker tullete å ha frontsettet på forsterkeren forresten, hvis du har et generelt OK anlegg. Dette gjør altid bilradiospesialisten, det er fordi det er du som kjører som gjerne eier bilen, og det er da du som skal ha mest nytelse. Det er jeg egentlig enig i. :)

 

Spør mer hvis det er noe da. :) Kjedelig på jobb! :D

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle forslag..

 

Så litt på pakkeløsningene dine, Conar.

Var en subwoofer der som jeg kunne tenkt meg.

Soundstream Reference RFW-12.

Også kikka jeg på SMA1.700D. Men den er kanskje for kraftig til subwooferen eller? Hvis jeg brokobler subben så blir det 2ohm? og det elementet ga 700 i 2ohm mens bassern klarer 600? Har jeg forstått riktig da?

Klarer bilen min i det heletatt og holde liv i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takk for hjelpen..

 

Forsterker 4-kanaler: Rockfordfosgate P4004

Komponentsett: FUSION PP-CM65

Forsterker Mono: Soundstream SMA1.700D

Subwoofer: Soundstream Reference RFW-12

Kabler og Kondensator: Soundstream SK-4/8CAP

Spiller: Pioneer DEH-P5800MP

 

Er dette et greit oppsett?

Noen som veit om det er 6,5" i en Xantia 96'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår