Gå til innhold

E85 Etanol

Ranger emnet


volvoraaner

Anbefalte innlegg

Jeg er sjokkert av alle luringene som kjører 50% og mer E85 på vanlige biler uten noe mods for tenning/drivstoff tilførsel.

Lykke til...

 

Ja, har du noe erfaring med ras ?

 

Eller skal vi bare godta din teori selom det finnes 20-30 stk som har bevist det motsatte gjennom praksis????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har du noe erfaring med ras ?
Jepp. Se over.

 

Eller skal vi bare godta din teori selom det finnes 20-30 stk som har bevist det motsatte gjennom praksis????
Hva slags biler kjører de? Og alderen på de?

 

 

12.8:1 i AFR på E85 er vel omtrent som 17:1 i AFR på bensin... Da går den jo forsåvidt kaldere sett fra forbrenningens side,noe som kan dempe detonasjoner,men da er det rart om den går spesielt bra...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne se de prøve ren E85 og ikke herpe noe... Strider litt mot logikken,men det holder vel fordi det er så enormt magert at varmeenergien ikke blir stor nok til at det smelter eller detonerer... Sett det skje på metanolmotorer. De har overlevd så lenge de er grisemagre,og rast når de ble feita opp... Sikkert noe i den duren som gjør at det går. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt mange tanker med 50/50 uten problem. Men har ikke ligget på med toppfart i flere timer i strekk heller. Lengste jeg har hatt fullgass er vel 30-40sekunder i strekk.

 

Forøvrig så merker man null og niks til tenningsbank hvis man ser bort i fra litt lurving de 10 første minuttene. Etter dette så er det bare bedre respons og merkbart med krefter fra motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar en dyse oppgradering f.eks. min bil en octavia rs med 1,8t motor, peller ut dysene og setter inn dyser fra en saab 93 som har større motor.

disse passer overens ifølge en skoda mann i sverige

vil jeg da kunne kjøre på E85 med sikkerhetsmarginer?

Åssen blandingforhold ville dere valgt da?

Skoda Superb Elegance

 

 

http://www.skodaklubbnorge.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som miljøtiltak er det derimot nokså bra.
Utslippsmessig (klima): Ja. Totalmiljø: Nei.

 

Hvis hele Norges bilpark byttes ut med biobrenselbiler, så måtte alt jordbruksareal i hele Europa øremerkes for å produsere råstoff til drivstoff til den norske bilparken. Hvis alle biler i Europa skal gå på biobrensel så må alt jordbruksareale i hele verden (og vel så det) brukes for å framstille alt drivstoffet. Hvis alle biler i hele verden skal gå på biodrivstoff ... vel, det er umulig selv om menneskeheten helt slutter å produsere mat.

 

Så biobrensel er en blindvei og et spill for galleriet. Kloden vår er altfor liten til at biobrensel kan bli framtidens drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har aldri sakt at de har prøvd 100% E85 blanding heller. Sterkeste var 60% og det gikk bra ihvertfall på en 2.2T etter det jeg leser.
Jeg vet. :) Og jeg mistenker at jeg skrev grunnen til at det gikk bra over... Hjernen kompanserer nok for endel,men det er fremdeles magert nok til å ikke grille noe. Alkohol er rart sånn..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslippsmessig (klima): Ja. Totalmiljø: Nei.

 

Hvis hele Norges bilpark byttes ut med biobrenselbiler, så måtte alt jordbruksareal i hele Europa øremerkes for å produsere råstoff til drivstoff til den norske bilparken. Hvis alle biler i Europa skal gå på biobrensel så må alt jordbruksareale i hele verden (og vel så det) brukes for å framstille alt drivstoffet. Hvis alle biler i hele verden skal gå på biodrivstoff ... vel, det er umulig selv om menneskeheten helt slutter å produsere mat.

 

Så biobrensel er en blindvei og et spill for galleriet. Kloden vår er altfor liten til at biobrensel kan bli framtidens drivstoff.

Hvem sa noe om jordbruk? Vi har jo utviklet (her i Norge,faktisk) maskiner som lager biodrivstoff av avfall og rester fra skogbruket... som normalt bare ville blitt liggende og råtne. :)

 

Men hvorfor ingen fyrer en motor på metanhydrat,som det finnes noen milliarder tonn av,og som er en miljøfare verre en CO'en,det skjønner jeg ikke...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår