Gå til innhold

D5. Ny eller gammel?

Ranger emnet


DOCTOR

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...

Jeg leste at 163 og 185hk D5 er samme motoren, bare den ene er justert for lavere effekt (pga. avgifter).

 

Men jeg får det ikke helt til å stemme her:

http://sv.bsrab.se/products/

 

De lover iallefall en god del power til 185 versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener 126 og 185 hk er samme, bare annen elektronik. 163 hk er en litt annen motor. derfor kan 126hk chippes til mer en 163hkmotoren kan.

 

heh, jeg spurte en selger hos Volvo om akkurat det der og jeg fikk til svar at motorene ikke hadde samme turbo!:ratatatat

 

men men, han skulle vel bare selge :boxers

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

126 og 185 hk motorene er helt like. Samme delenummer på turbo, dyser, kammer, topp osv.

130 og 163hk er det samme, men er forskjellige fra 126 og 185hk.

Ville absolutt valgt den nye motoren. Mye roligere gange, og mye stillere. Går også mye bedre enn gamle 163hk

 

Men på den 126hk'en? fås den med 6 trinns manuell slik som de andre modellene da?

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

126 og 185 hk motorene er helt like. Samme delenummer på turbo, dyser, kammer, topp osv.

130 og 163hk er det samme, men er forskjellige fra 126 og 185hk.

Ville absolutt valgt den nye motoren. Mye roligere gange, og mye stillere. Går også mye bedre enn gamle 163hk

 

Ja, sannelig..

S60 D, S60 2.4D og D5 er da samme motoren iflg. ytelse etter chip til BSR.

 

220hk/455nm v/. steg.3.

 

Det hadde vært noe i en volvo amazon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Gamle D5en går rimeligere enn den nye. Dette pga partikkelfilteret.

Personlig ville jeg gått for 185 hk. Den blir sikkert også rimeligere enn 163 pga at 185hk'eren (og 126 hk) klarer Euro4 kravene, noe 163 og 130 hk'eren ikke klarer.

Billigest blir nok 126 hesteren om du uansett skal chippe, Euro4 og lavest hk avgift på den.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår