Gå til innhold

Trenger litt hjelp fra noen lydguruer her, skal bygge bandpasskasse

Ranger emnet


cossiehovland

Anbefalte innlegg

hei, har tenkt på å bygge meg banndpass kasse® viss det blir vellykket,

jeg har styrt litt med WinISD og fått noen tall, og bygd kasse i paint via disse tallene(bare i liter enda) men er noen tall som jeg klør meg i hode på

 

Kasse 1

Kasse1.jpg

her er det 2 separate kasser som det skal være 1 element i hvær

 

kasse 2

kasse2.jpg

her er det en stor kasse som det skal være 2 stk element i

ser dette helt på tryne ut eller?

 

det jeg stusser på er att jeg skal ha over 50cm med reflexrør i de enkle kassene, mens den kassen som har 2 elementer skal bare ha en på 25 cm :O

 

jeg er så lei "vanlige" kasser nå, så vil bygge noe som faktisk jeg ikke har sett her i bygda :P

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bandpass kasse skal visst produsere et greit trykk osv.. har også egentlig lyst å bygge en slik i bilen min nå,men da vil jeg ikke få bruk for de dyre SS grillene jeg har kjøpt :(

 

 

Edit: Dag Johansen her på forumet er RÅ på kasser, utregninger osv..

 

Disse målene du har kommet med er helt random, eller har du gått ut ifra spec's på elementene du skal bruke?

Skal du ha hjelp her inne bør du legge det ut, så de kan ta det med i regne prosessen for å se om det er riktige mål du har fått, ang tuning, port osv..

 

Lykke til.

 

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker selv en bandbasskasse til mine candence wildbeast, låter bra d:D

MEN d er viktig at den blir regnet nøyaktig ut

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Disse målene du har kommet med er helt random, eller har du gått ut ifra spec's på elementene du skal bruke?

S

 

dette er specsa ut ifra elementene jeg skal bruke som va inne på WinISD måla er helt etter hva fabrikken tilsier vil jeg tro

 

får håpe Dag Johansen titter innom:)

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår