Gå til innhold

camber ved senking!

Ranger emnet


Reset

Anbefalte innlegg

Angående eksentriske foringer: Jeg har lest at disse har det med å løsne og dreie seg rundt slik at man over tid får veldig merkelige hjulvinkler. Noen anbefalte å sette disse inn med et spesielt stoff for å "lime" foringene til metallet.

 

Er det noen som vet noe om dette?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående eksentriske foringer: Jeg har lest at disse har det med å løsne og dreie seg rundt slik at man over tid får veldig merkelige hjulvinkler. Noen anbefalte å sette disse inn med et spesielt stoff for å "lime" foringene til metallet.

 

Er det noen som vet noe om dette?

 

Bakre bærebruforing foran du tenker på regner jeg med, disse er for å øke castervinkelen. De eksentriske foringene leveres i to deler per side. vil tro at de vil løsne etterhvert ja så jeg ville limt det hadde jeg vært deg.

aldri hørt at det har skjedd noen men hvorfor ikke gjøre det for sikkerhetsskyld ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakre bærebruforing foran du tenker på regner jeg med, disse er for å øke castervinkelen. De eksentriske foringene leveres i to deler per side. vil tro at de vil løsne etterhvert ja så jeg ville limt det hadde jeg vært deg.

aldri hørt at det har skjedd noen men hvorfor ikke gjøre det for sikkerhetsskyld ? :)

 

Det var foringene til bærebruene bak jeg tenkte på, de i bakkant av de framre bærearmene er etter hva jeg har lest problemfrie. :)

 

Bak kan man kjøpe fire eksentriske foringer til bærebruene. Ulempen er at man både justerer spissing og camber når man monterer dem, så det er visst litt pes å få satt dem riktig. Når de attpåtil løsner etterhvert er jo ikke det noe særlig.

 

Alternativet er å sveise inn camber/spissingsjustering á la E34 i traversen, men det er endel jobb. Traversen må ned og "ørene" må kappes av osv. Til gjengjeld blir det enklere å få justert.

 

Hva med å heve baktraversen? Kanskje det går å sette de fremre foringene opp ned, og sette inn en eksentrisk foring til diffen?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg ha kortere dempere hvis jeg senker min 60/40? jeg har full rieger styling og skal ikke mye senk til før det subber tror jeg. noen som har noen tips til senk?

 

 

Når jeg kjøpte min E30 GTS var det 80mm rundt hele.

Da var den "rett" eller nesten lavere bak noe som ikke ser bra ut og det var utrolig lite som skulle til før jeg subba.

Byttet til 60/40 fjærer (husker ikke merke) da fikk den det riktige "stuke" og subbet ikke så ofte.

Min menig er at E30 med GTS kit ser ikke bra ut om den ikke er skikkelig lav, så 60/40 er helt greit.

Å ja du burde ha korte dempere, er jo like greit å bytte når du først driver på.... :driving

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår