Gå til innhold

Første versjon av våre nye PSYCHLONE regler på NORSK. IKKE alt er ferdig...

Ranger emnet


Tor Steinar Aamodt

Anbefalte innlegg

Kan vel høres ut som om det var snakk om gjennomsnittet over 30 sek.

 

Stusset litt over klassene, da. Hvor mange har over 10 høyttalere? :)

 

Er gjennomsnitt over 30 sekunger OG gjennomsnittet på hele frekvensområdet fra 20-20khz..

Må vel huske at reglene er mest tilpasset USA der mange har mer enn 10 subber ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

betyr ikke dette at de måles samtidig da? og siden man må bruke musikk, får man ikke brukt pink noice.

 

"● Bare musikk skal brukes under konkurransen. Sanger som inneholder krenkelser er forbudt.

 

● RTA og SPL poengsummene skal beregnes samtidig."

 

Hmm, da tok jeg nok feil ;)

Blir jo ganske håpløst å måle RTA med musikk ja.. Tor Steinar? :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel høres ut som om det var snakk om gjennomsnittet over 30 sek.

 

Stusset litt over klassene, da. Hvor mange har over 10 høyttalere? :)

 

10 HØYTALERE er vel ikke så unormalt? jeg konkurerer i EMMA,og bruker faktisk 10 høytalere i år..

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel høres ut som om det var snakk om gjennomsnittet over 30 sek.

 

Stusset litt over klassene, da. Hvor mange har over 10 høyttalere? :)

 

Matador har vel 10 høyttalere i frontsystemet sitt ;) Ser for meg at han kan gjøre det meget bra på dette også. Han har jo et frontsett som kan spille grisehøyt, og har gjort det bra i EMMA og dbdrag.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klargjøre ett par ting:

 

Grunnen til at anlegget måles utenfor bilen er enkel hvis dere tenker dere om litt:

 

Vi ønsker ikke å plassere mic stativ inne i bilen, da det er noe DRITT for å si det mildt, Jeg husker med gru tilbake da vi satt mic stativer inn i biler og de oppførte seg som helikoptere nesten uansett hvordan mann satt de, og ikke minst hvor lang tid det tok... Når sensorene kom med sugekopper på, så var det en ny verden som åpnet seg for oss ;)

 

En annen ting med mic inne i bilene er at de skjelden eller aldri vil bli likt plassert, vi kjenner også godt til alle forskjellige seteplasseringer....

 

En siste grunn til at micen er utenfor og ikke inne i bilen er SHOW faktoren og for å gjøre det publikumsvennlig, så er det knallbra at micen står utenfor.

 

De aller aller fleste biler spiller høyt "ut av" dørene. Husk at max måling er 136 dB, og det er ikke såååå høyt, utenfor en bil...

 

Psychlone er IKKE designet for den seriøse dB Drag Racing deltageren, det er ikke vårt ønske at de som konkurrerer i dB Drag Racing, skal også delta i Bass Race OG i tillegg Psychlone.

 

Psychlone er heller en "divisjon" der gutta (og jenter) som liker å spille høyt med anlegget sitt (uten å kun spille frekvenser som i dB Drag) men å gi jernet med "hele" anlegget, og kanskje bry seg litt om hvordan ting ser ut, men som ser med "gru" på regelboken til feks EMMA, IASCA eller USACI. Vi har heller ingen lydbedømming som gjøres av dommere, vi bruker kun RTA...

 

Når vi designet Psychlone (jeg må si vi, fordi det er faktisk Wayne, en fra hellas og jeg som hadde iden) så var ett av målene å ikke "kopiere" noe fra dagens organisasjoner, Wayne ville 2 ting, han ville at bilene skulle låte som en rocke konsert (gjennom en dør, og da ble micen utenfor ideen skapt) og at det skulle være "old school". Jeg ville ha en enkel installasjons bedømming med vekt på headunit og jeg ville ikke ha lydbedømming. Yannis fra Hellas ville ha RTA måling...

Så satt Wayne seg ned og kom opp med Psychlone...:)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da tok jeg nok feil ;)

Blir jo ganske håpløst å måle RTA med musikk ja.. Tor Steinar? :)

 

Står det noe om PINK NOISE ??? NOPE :)

Husk på at i RTA målingen så er det mye mer poeng å hente enn "de vanlige" RTA målingene vi kjenner fra før....

TERMLAB.RTA har blitt spesialdesignet for Psychlone.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke noen av oss egentlig kommer til å gjøre det bra. for er ingen av oss som har laget annlegget for å spilt bra utenfor bilen. med mindre jeg har missforstått noe da? o.o

 

FEIL !!!

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjennomsnitt over 30 sekunger OG gjennomsnittet på hele frekvensområdet fra 20-20khz..

Må vel huske at reglene er mest tilpasset USA der mange har mer enn 10 subber ;)

 

Ikke snakk om å telle basshøyttalere, men SAMTLIGE høyttalere i bilen.

Feks så har jeg i Chevroleten min 12 høyttalere. Det vil si: 4 høyttalere foran, 4 høyttalere bak, 3 bassere + 1 senter.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klargjøre ett par ting:

 

Grunnen til at anlegget måles utenfor bilen er enkel hvis dere tenker dere om litt:

 

Vi ønsker ikke å plassere mic stativ inne i bilen, da det er noe DRITT for å si det mildt, Jeg husker med gru tilbake da vi satt mic stativer inn i biler og de oppførte seg som helikoptere nesten uansett hvordan mann satt de, og ikke minst hvor lang tid det tok... Når sensorene kom med sugekopper på, så var det en ny verden som åpnet seg for oss ;)

 

En annen ting med mic inne i bilene er at de skjelden eller aldri vil bli likt plassert, vi kjenner også godt til alle forskjellige seteplasseringer....

 

En siste grunn til at micen er utenfor og ikke inne i bilen er SHOW faktoren og for å gjøre det publikumsvennlig, så er det knallbra at micen står utenfor.

 

De aller aller fleste biler spiller høyt "ut av" dørene. Husk at max måling er 136 dB, og det er ikke såååå høyt, utenfor en bil...

 

Psychlone er IKKE designet for den seriøse dB Drag Racing deltageren, det er ikke vårt ønske at de som konkurrerer i dB Drag Racing, skal også delta i Bass Race OG i tillegg Psychlone.

 

Psychlone er heller en "divisjon" der gutta (og jenter) som liker å spille høyt med anlegget sitt (uten å kun spille frekvenser som i dB Drag) men å gi jernet med "hele" anlegget, og kanskje bry seg litt om hvordan ting ser ut, men som ser med "gru" på regelboken til feks EMMA, IASCA eller USACI. Vi har heller ingen lydbedømming som gjøres av dommere, vi bruker kun RTA...

 

Når vi designet Psychlone (jeg må si vi, fordi det er faktisk Wayne, en fra hellas og jeg som hadde iden) så var ett av målene å ikke "kopiere" noe fra dagens organisasjoner, Wayne ville 2 ting, han ville at bilene skulle låte som en rocke konsert (gjennom en dør, og da ble micen utenfor ideen skapt) og at det skulle være "old school". Jeg ville ha en enkel installasjons bedømming med vekt på headunit og jeg ville ikke ha lydbedømming. Yannis fra Hellas ville ha RTA måling...

Så satt Wayne seg ned og kom opp med Psychlone...:)

 

Og micen til RTA måler vel bare opp til 136dB?

Men jeg vil nå påstå at 136dB i denne sammenhengen er grisehøyt! 130db @ 5000hz for eksempel vil jeg påstå er rimelig smertefullt :D

 

Ikke snakk om å telle basshøyttalere, men SAMTLIGE høyttalere i bilen.

Feks så har jeg i Chevroleten min 12 høyttalere. Det vil si: 4 høyttalere foran, 4 høyttalere bak, 3 bassere + 1 senter.

 

Klar over dette. Det jeg mente at der borte har de biler med mer enn 10 subber i tillegg til frontsett :)

 

Vet du hvordan score Wayne har fått i Psychlone med Terminator kjerra? Var ikke den bygd for å spille slik denne konkurransen går ut på?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og micen til RTA måler vel bare opp til 136dB?

Men jeg vil nå påstå at 136dB i denne sammenhengen er grisehøyt! 130db @ 5000hz for eksempel vil jeg påstå er rimelig smertefullt :D

 

 

 

Klar over dette. Det jeg mente at der borte har de biler med mer enn 10 subber i tillegg til frontsett :)

 

Vet du hvordan score Wayne har fått i Psychlone med Terminator kjerra? Var ikke den bygd for å spille slik denne konkurransen går ut på?

 

Tror ikke det er noen biler som har blitt målt med Psychlone "specs" i hele verden enda... ;)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår